واکنش نوری مالکی به تصمیم دادگاه فدرال عراق در رد شکایات انتخابات

رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق در واکنش به تصمیم دادگاه فدرال در رد شکایات انتخابات پارلمانی گفت: امیدوار بودیم دادگاه فدرال برای کسانی که با اعلام نتایج انتخابات متضرر شدند، جبران خسارت کند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایسنا، «نوری مالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در اولین واکنش خود به تصمیم دادگاه فدرال در مخالفت با لغو نتایج انتخابات پارلمانی اعلام کرد: انتظار می‌رفت که چنین تصمیمی از سوی دادگاه فدرال گرفته شود.

وی در توئیتی گفت: ما امیدوار بودیم که دادگاه فدرال عراق برای کسانی که با اعلام نتایج انتخابات، در کسب کرسی‌های پارلمانی متحمل ضرر شدند، جبران خسارت کند.

نوری مالکی افزود: با توجه به شرایط کنونی عراق، این انتظار می‌رفت که نتایج انتخابات لغو و ابطال شود، هرچند اسناد و مدارک (مربوط به تقلب در انتخابات) موجود است.

دادگاه فدرال عراق امروز(دوشنبه) در جلسه‌ای شکایت ارائه شده از سوی هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح عراق درباره نتایج انتخابات پارلمانی را رد کرد.

طبق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، فراکسیون «صدر»، وابسته به مقتدی صدر با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف «تقدم» (که از بزرگترین ائتلاف اهل سنت محسوب می‌شود) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف «دولت القانون» به رهبری نوری مالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم قرار گرفتند.

پس از اعلام این نتایج هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح به آن اعتراض و شکایتی را در این باره به دادگاه فدرال عراق ارائه کرد.

نارضایتی عمومی از عملکرد نتانیاهو/ هزاران اسرائیلی خواهان کناره‌گیری نخست‌وزیر هستند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا