سامانه پیش نشانگر زلزله رونمایی شد/ پیش‌بینی زلزله با کمک مار و سگ

 

سامانه پیش نشانگر زلزله توسط پژوهشگر و مخترع ایرانی در کنفرانس ملی آینده پژوهش مدیریت بحران زلزله رونمایی شد.


به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، فرهاد سمندری معطوف کارشناس شبکه، پژوهشگر حوزه بلایای طبیعی و مخترع سامانه پیش نشانگر زلزله، در این کنفرانس ملی که مصادف با روز زلزله ویرانگر بم برگزار گردید، ضمن ارایه طرح و مزیت‌های رقابتی این اختراع دانش بنیان گفت: سیستم پیش نشانگرهای زلزله از طریق شبکه کامپیوتری با استفاده از رفتار و الگوی ذهنی حیوانات میتواند وقوع زلزله را اعلام نماید.

 

سمندری اظهار داشت: این اختراع با کمک مخلوقاتی مثل مار و سگ خلاٴ دانش بشری را در مورد پیش بینی زلزله مرتفع می سازد.

 

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانیم بعضی از مخلوفات الهی با قدرت ناشناخته‌ای قادر به حس زلزله از چندین ساعت قبل هستند. این در حالی است که؛ مارها قدرت شنوائی ندارند ولی با قدرت بسیار بالای حس لامسه قادرند ریزترین امواج ارتعاشی را حس کنند و از حکمت الهی این گونه از جانوران لانه خود را در داخل زمین حفر می کنند و ساعت‌ها قبل از وقوع زلزله متوجه خطر شده و خانه خود را ترک می کنند.

 

مخترع سامانه فوق خاطرنشان کرد: ماهی‌ها، سگ‌ها و چندین جانور دیگر نیز، خیلی زودتر ازقدرت فعلی دانش بشری می‌توانند زلزله را اعلام دارند.

 

وی اشاره کرد: در زلزله رودبار که ۳۵۰۰۰ نفر کشته شدند، یک روز قبل از وقوع زلزله صیادان چندین برابر همیشه صید داشتند و این فراوانی گویای این واقعیت بود که ماهی‌ها چندین ساعت قبل متوجه وقوع زلزله شده بودند.

یکشنبه بارانی تهران
هم اکنون بخوانید

 

در پایان مراسم، فرهاد سمندری یادآوررشد: اختراع می‌تواند با بکارگیری جانوران و استفاده از علوم مهندسی پزشکی – هوش مصنوعی وشبکه کامپیوتری زلزله را ساعت‌ها قبل از وقوع پیش بینی نماید.

 

کنفرانس ملی آینده‌پژوهی مدیریت بحران زلزله، با بررسی سرفصل‌های مدیریت بحران و مشارکت‌های مردمی، زلزله و مسوولیت‌های اجتماعی، آینده‌پژوهی مدیریت بحران زلزله، لزوم توانمندسازی لایه‌های مختلف جامعه و لزوم اطلاع‌رسانی حداکثری این موارد به کار خود پایان داد.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + سه =

دکمه بازگشت به بالا