دوستی: کروبی و منتجب نیا با هم اختلافی ندارند و صمیمیت بین هر دو برقرار است

مهدی کروبی یکی از روحانیون خوش‌سابقه، انقلابی و مردمی به شمار می‌رود. او در رژیم گذشته به دلیل مبارزاتش علیه رژیم پهلوی به زندان افتاد. وی پس از پیروزی انقلاب در دور اول با رأی بالای مردم الیگودرز نماینده این شهر شد و در دوره‌های دوم، سوم و ششم با رأی بالای مردم تهران نماینده پایتخت شد.
به گزارش اعتماد نو به نقل از ستاره صبح آنلاین همچنین کروبی رئیس مجالس سوم و ششم بوده است. این روحانی انقلابی به دلیل نزدیکی که با بنیان‌گذار جمهوری اسلامی داشت، نماینده رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران شد. مهدی کروبی و میرحسین موسوی نامزدهای ریاست جمهوری انتخابات سال ۸۸ بودند و به نتیجه انتخابات و رئیس‌جمهور شدن محمود احمدی‌نژاد که موردحمایت تمام‌قد اصولگرایان بود، اعتراض داشتند. دراین‌ارتباط به دلیل اتفاقاتی که پس از انتخابات رخ داد، سرانجام در سال ۸۹ بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی میرحسین موسوی و مهدی کروبی حصر شدند که تاکنون این حصر ادامه دارد. بسیاری از افراد از رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضاییه انتظار دارند اکنون‌که شرایط کشور تغییر کرده و اعتراض به نتیجه انتخابات هم وجود ندارد و با توجه به اینکه مهدی کروبی ۸۴ سال و میرحسین موسوی ۸۰ سال سن دارند، حصر پایان پیدا کند؛ البته این موضوع بستگی به شورای عالی امنیت ملی دارد. آخرین یکشنبه آذر ماه، مهدی کروبی به منزل رسول منتجب نیا رفت و در آنجا با وی و سید هادی خامنه‌ای و محسن رهامی دیدار و گفتگو کرد که جزییات آن را اسماعیل دوستی در گفتگو با ستاره صبح بیان کرده که در ادامه می‌خوانید:

  آقای دوستی در دیدار آقای کروبی با ۳ روحانی سرشناس چه موضوعاتی مطرح شد؟
عصر روز یکشنبه دیداری با سید هادی خامنه‌ای، محسن رهامی و رسول منتجب نیا صورت گرفت. این دیدار صمیمانه و دوستانه بود. آقای کروبی مدت زیادی بود که آقای منتجب نیا را ندیده بودند و متأسفانه همسر آقای منتجب نیا دچار کسالت شده بودند. جمعه گذشته که به همراه آقای عباسی فر خدمت آقای کروبی رسیده بودیم، ایشان مشتاق بود که به ملاقات آقای منتجب نیا در منزل وی بروند. با هماهنگی نیروهای امنیتی با این دیدار موافقت شد.

پاسخ به هجمه ها، وظیفه هواداران دولت است نه خود دولت
هم اکنون بخوانید

  بعضی افراد می‌گویند آقای کروبی با آقای منتجب نیا بر سر مسائل حزب اعتماد ملی دچار اختلاف شده‌اند. آیا حقیقت دارد؟
این‌طور نیست. نگاه ما به آقای کروبی بالاتر از حزب اعتماد ملی است؛ زیرا شأن ایشان فراتر از چارچوب‌های یک حزب است. نکته دوم این است که سابقه دوستی آقای منتجب نیا و کروبی به بیش از ۵۰ سال می‌رسد، درنتیجه اختلافی باهم ندارند و صمیمت بین هر دو برقرار است. به همین دلیل آقای کروبی مشتاق دیدار با آقای منتجب نیا بودند و آقای منتجب نیا هم باعلاقه این دیدار را پذیرفتند.

  اوضاع جسمانی آقای کروبی چگونه است؟
الحمدالله او سرحال است و مشکل خاصی ندارد؛ البته آقای کروبی اکنون حدود ۸۴ سال سن دارند، بااین‌وجود از وضعیت جسمانی خوب و حافظه قوی مثل گذشته برخوردارند.

  آیا گشایشی در حصر ایجاد شده است؟
نمی‌توانیم بگوییم مشکل حصر حل شده است، ولی گشایش‌هایی صورت گرفته و آزادی‌های فردی ایشان نسبت به قبل بیشتر شده، زیرا به دیدار برخی دوستان خودشان می‌روند و البته به خانواده‌های شهدا نیز سرکشی می‌کنند و جویای احوال آن‌ها می‌شوند، ولی کماکان حصر وجود دارد. بنده امیدوارم این مشکل هر چه زودتر پایان گیرد. آقای کروبی هرچند در حصر به سر می‌بردند، اما به دلیل شخصیت ویژه ایشان که بیش از شش دهه همواره به دنبال کمک به محرومان، جانبازان، خانواده شهدا و اقشار مردم بوده و هستند. ایشان اکنون در حالی در شرایط حصر به سر می‌برند که در دیدارهایشان با افراد از اوضاع اقتصادی می‌پرسند و نگران اوضاع معیشتی مردم هستند. همچنین مرتب از ما درباره سیاست‌هایی که می‌تواند به بهبود امور و فقرزدایی منجر شود سؤال و توصیه می‌کنند که همه به‌ویژه افراد تأثیرگذار به دنبال رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشند.

مطهری: چرا با درخواست محاکمه علنی محصورین مخالفت می‌شود؟
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 16 =

دکمه بازگشت به بالا