حضور وزیر آموزش و پرورش در «مجتمع آموزشی ارس» به مناسبت میلاد حضرت مسیح

 

در آستانه زادروز حضرت مسیح علیه السلام و حلول سال نو میلادی، وزیر آموزش و پرورش از مجتمع آموزشی ارامنه ارس منطقه ۶ شهر تهران بازدید کرد.


به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، صبح امروز یوسف نوری در آستانه زادروز حضرت مسیح علیه السلام و حلول سال نو میلادی از مجتمع آموزشی «ارس» از جمله مدارس ارامنه منطقه ۶ شهر تهران بازدید و با معلمان و دانش آموزان مسیحی دیدار و گفت و گو کرد.

 

در این بازدید وزیر آموزش و پرورش با اهدای گل، پیشاپیش سال نو میلادی را به معلمان و دانش آموزان ارامنه تبریک گفت.

 

در این اعتماد نو به نقل از برنامه برخی از مسئولان و اولیای مدرسه ارس، از تعاملات خوب و حمایت‌های آموزش و پرورش از مدارس ارامنه تقدیر کردند.

 

تجمیع مدارس ارامنه یکی از راهکارهایی بود که در راستای جلوگیری از کاهش تعداد دانش آموزان این مدارس از سوی «شاوردیان»، نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی، «آرامیان» رییس هیئت خلیفه‌گری ارامنه و «کاراپیتیان»، رییس هیئت آموزشی خلیفه‌گری ارامنه تهران پیشنهاد شد.

 

آرا شاوردیان؛ نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی، در این دیدار با تقدیر از وزیر آموزش و پرورش در توجه به جامعه مسیحیت و بازدید وی و دیدار با دانش آموزان و معلمان ارامنه بر همکاری بیش از پیش با آموزش و پرورش تأکید کرد.

 

وزیر آموزش و پرورش در این دیدار ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) اظهار کرد: حضرت مسیح از پیامبران اولوالعزمی بود که در دوران کودکی، خود را به پیروانش معرفی کرد.

توزیع ۵۹۵ هزار دز واکسن کرونا در شبکه بهداشتی کشور/آغاز فاز دوم واکسیناسیون در بهار ۱۴۰۰
هم اکنون بخوانید

 

وی با تقدیر از زحمات، مشارکت‌ها و همکاری‌های هموطنان مسیحی در آموزش و پرورش، تصریح کرد: ایران همواره تعاملات خوبی با هموطنان مسیحی و سایر ادیان داشته است و با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ این تعاملات خوب ادامه پیدا کرد و در قانون اساسی اصلی گنجانده شد که بر اساس آن حقی را برای همه ادیان قرار دادند تا بتوانند در راستای آموزه‌های دینی خود، انجام وظیفه کنند.

 

نوری خاطرنشان کرد: انتظار داریم این همکاری‌های خوبی که بین ادیان مختلف کشور وجود دارد، بیش از پیش ادامه یابد.

 

وی ادامه داد: پیگیر حل مسائل و مشکلات فضاهای آموزشی مدارس ارامنه خواهیم بود.

 

عضو کابینه دولت مردمی خاطرنشان کرد: زمانی آموزش و پرورش موفق است که خانواده مشارکت مؤثر داشته باشد و همچنین رسانه‌ها و نهادهای خارج از آموزش و پرورش با این دستگاه مشارکت مؤثر داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش آمار دانش آموزی مدارس ارامنه، برای تجمیع مدارس ارامنه باید مدلی را ارائه دهیم که در ادامه با مشکل مواجه نشویم.

 

نوری افزود: اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی درسی ما نیز باید به گونه‌ای باشد که مخاطب را قانع کند. لذا انعطاف در محتوا، متناسب با ویژگی‌های فردی، اصلی است که در سند تحول بنیادین آمده است.

 

وی گفت: ولادت حضرت مسیح علیه السلام را به همه هموطنان مسیحی تبریک می‌گویم و امیدواریم در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی همه با هم قدم‌های مؤثری برداریم.

 

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: به روح همه شهدای مسیحی که در دفاع مقدس جان خود را نثار کردند درود می‌فرستیم و یادشان را گرامی می‌داریم.

سامانه جدید بارشی وارد ایران می‌شود/ هشدار بارش سنگین برف در ارتفاعات
هم اکنون بخوانید

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا