توضیحات مقام روس درباره برگزاری نشست آستانه در تهران

 

اعتماد نو: مقام روس از برگزاری نشست آستانه در تهران خبر داد.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از تاس، الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در سوریه گفت: دستور کار نشست آستانه (روسیه، ایران، ترکیه) با هدف دستیابی به پیشرفت ملموس‌تر در تلاش‌ها برای حل بحران سوریه خواهد بود. اگر نشستی برگزار شود، طرفین قرار است وضعیت تلاش‌ها برای حل مسئله سوریه و تعامل سه کشور ضامن در این راستا را بررسی کنند. این دستور کار اصلی است.

 

وی خاطرنشان کرد: روسای‌جمهور ما درباره کارهایی که برای اطمینان یافتن از حصول پیش‌رفت‌های ملموس‌تر در زمینه حل‌وفصل بحران سوریه لازم است، صحبت خواهند کرد. بر این اساس، بعدا به سفرایشان دستورات لازم جهت ادامه فعالیت‌ها در این زمینه را خواهند داد.

 

لاورنتیف با تایید این خبر که ممکن است این نشست در اوایل سال ۲۰۲۲ در تهران، پایتخت ایران برگزار شود، گفت: این نشست اوایل سال آینده برگزار خواهد شد، این روند به دلیل محدودیت‌های ویروس کرونا کند شده است اما تصمیم برگزاری این نشست در تهران، یک سال‌ونیم پیش تایید شد. اگرچه، هنوز نمی‌توانیم ماه و روز مشخصی را برای آن اعلام کنیم.

 

وی افزود: یک نشست آنلاین در ژوئیه سال گذشته برگزار شد. یک سال و نیم از آن زمان می‌گذرد بنابراین ما معتقدیم که لازم است یک جلسه حضوری برگزار شود. رئیس جمهور ما  در این باره با رئیس‌جمهور ایران و رئیس‌جمهور ترکیه صحبت کرده است.

 

وی تاکید کرد: وقتی صحبت از چنین جلساتی می‌شود، باید حضوری برگزار شود، دلیل آن هم این است که موضوعات در دستور کار کاملا حساس است و بحث از طریق ویدئو کنفرانس منطقی نیست.

آیت‌الله علوی گرگانی خواستار مقابله با افزایش قیمت‌ها شد
هم اکنون بخوانید

 

لاورنتیف تاکید کرد: این نشست احتمالا در تهران یا ترکیه برگزار می‌شود، اما اکنون نوبت ایران است که میزبان این رویداد باشد.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا