تشکیل بیش از ۵۰ ساعت جلسات عمومی و کمیته‌های تخصصی اتاق‌های فکر

 

نماینده وزیر علوم در امور اتاق‌های فکر از تشکیل بیش از ۵۰ ساعت جلسات عمومی و کمیته‌های تخصصی اتاق‌های فکر ۱۶گانه وزارت علوم خبر داد.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، نشست تخصصی کمیته راهبری اتاق‌های فکر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امروز (دوشنبه) با حضور علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امید رضایی‌فر سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری و نماینده وزیر علوم در امور اتاق‌های فکر و برخی از نمایندگان این اتاق‌های فکر به صورت حضوری و برخط در محل این وزارتخانه برگزار شد.

 

علی خیرالدین در ابتدای این نشست با بیان اینکه اتاق‌های فکر وزارت عتف بازتاب خوبی داشته است، بر لزوم منعکس شدن خروجی آن به بدنه وزارتخانه و معاونت‌های ذیربط تأکید کرد.

 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در ادامه سخنان خود از شرکت کنندگان این نشست درخواست کرد؛ نقطه نظرات خود را پیرامون راهبری و تعیین خط مشی اتاق‌ها، چگونگی انجام وظایف و تعیین معیارها و شرایط عضویت افراد در اتاق‌های فکر ارائه دهند.

 

امید رضایی‌فر سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری و نماینده وزیر علوم در امور اتاق‌های فکر نیز در این نشست اظهار داشت: تاکنون بیش از ۵۰ ساعت جلسات عمومی و کمیته‌های تخصصی اتاق‌های فکر تشکیل شده است.

 

به گفته وی، گشودن گره‌های فکری در فرآیندهای عملیاتی، تقلیل خطاها و ازدیاد منافع، گسترش تفکر راهبردی و بهبود سیاستگذاری و تصمیم‌گیری، توسعه فرهنگ مشارکت، تربیت نخبگان و صاحب نظران، پشتیبانی فکری سیاست‌گذاران (گفتمان دانشمندان با سیاستمداران و حاکمان) و رصد علمی دنیا و ایران، نیازسنجی و نیازآفرینی بر اساس مطالعه نیازها، از جمله مأموریت و اهداف اتاق‌های فکر هستند.

پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف در حوزه خرید و فروش ارز/دستگیری ۶۳ متهم اخلال در نظام ارزی
هم اکنون بخوانید

 

گفتنی است در ادامه این نشست نمایندگان اتاق‌های فکر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

 

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا