پرداخت کمک هزینه «جبران خسارت» به مددجویان آسیب دیده از بلایای طبیعی

 

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از پرداخت ۱۰۱ میلیون تومان کمک هزینه جبران دیده از بلایای طبیعی در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.


به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، سیدابوالفضل پرپنچی به مناسبت پنجم دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی با اعلام شرایط، ضوابط و فرایند اجرایی پرداخت کمک هزینه جبران خسارت به مددجویان آسیب دیده، گفت: کمک هزینه جبران خسارت به مددجویان آسیب‌دیده در قالب بیمه حوادث شامل منازل مسکونی، لوازم منزل، کمک هزینه فوت ناشی از وقوع خطرات از جمله راهبردهای اساسی کمیته امداد در جهت مدیریت بحران است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۸۰ هزار خانوار تحت حمایت در کمیته امداد استان تهران دارای بیمه حوادث هستند، افزود: بیمه حوادث برای مددجویان شهری شامل ساختمان، تأسیسات و لوازم منزل است و برای روستاییان نیز شامل ساختمان، وسایل منزل، تأسیسات محل سکونت و محل نگهداری احشام است.

 

پرپنچی ادامه داد: آتش سوزی، سیل، زلزله، رانش و فروکش زمین از جمله مواردی است که کمک هزینه جبران خسارت به آنها تعلق می‌گیرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: پس از کارشناسی و برآورد اولیه خسارت از سوی کارشناسان بیمه این نهاد بابت جبران خسارت ناشی از آتش‌سوزی و سیل از محل اعتبار صندوق خسارات امداد به این تعداد افراد تعلق و به حساب آنها واریز خواهد شد.

 

وی بیان کرد: در ۹ ماهه امسال هفت خانواده به علت خسارات ناشی از آتش‌سوزی از کمک هزینه جبران خسارت بر اثر بلایای طبیعی به مبغ ۱۰۱ میلیون تومان بهره مند شده اند.

خواص هلو برای سلامتی
هم اکنون بخوانید

 

پرپنچی به ارائه آموزش‌های امداد و نجات به  بیش از ۲۰۰۰ مددجوی تحت حمایت امداد استان با هدف افزایش ایمنی در برابر حوادث و بلایای طبیعی و کاهش خسارت ناشی از آن نیز اشاره و عنوان کرد: ارائه بسته‌های مختلف مشاوره‌ای و پیشگیرانه برای مددجویان تحت حمایت در مواقع آسیب و بحران ازجمله آتش‌سوزی، زلزله و سیل، کرونا و سایر بلایای طبیعی از خدمات کمیته امداد در این بخش است

 

شایسته ذکر است: به مناسبت ۵ دی روز ایمنی در برابر زلزله “روز ملی ایمنی در برابر زلزله،روز گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است” بنا بر تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ۵ دی ” و سالروز زلزله بم” روز ملّی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی” نامیده شده است و هدف از یادآوری و بزرگداشت آن جلب نظر و توجه عمومی به مخاطرات ناشی از وقوع پدیده‌های طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان،خشکسالی و شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن خصوصاً تلفات جانی و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا