پای فدراسیون فوتبال هم گیر است؟!

فرصت محدودی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای رفع مشکلات سرخابی ها قرار گرفته است.


به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، شهاب‌الدین عزیزی خادم که پنج شنبه در اصفهان مقابل پایگاه خبریان قرار گرفته و همچنین در مجمع صحبت مفصلی کرده بود، در بخش مهمی از حرف‌هایش به موضوع تصویب اساسنامه توسط مجلس اشاره کرد.

نکته اینجاست که باتوجه به اتفاقات رخ داده در پرونده حرفه‌ای سازی پرسپولیس و استقلال، باید در نظر داشت که مجامع تصمیم‌گیر بین المللی صبوری گذشته را ندارند و امکان دارد با ایران در صورت عدم تصویب بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال، با سختی بیشتری برخورد کنند.

این همان چیزی است که عزیزی خادم در صحبت‌هایش به آن اشاره می‌کند و عقیده دارد باتوجه به تصویب اساسنامه در هیئت دولت، مجلس باید در این مسیر همراه فوتبال ایران باشد.

وی در خصوص مشکلاتی که در اساسنامه فدراسیون وجود دارد گفت: بحث اساسنامه یک بحث مهم و تهدید جدی است. من در آن زمان که شما به آن رای دادید هیچ مسئولیتی نداشتم.روی اساسنامه کار شد و کار بزرگی صورت گرفت. این اساسنامه یک نقشه راه داشته که باید جمع بندی انجام می شد. فدراسیون جهانی آن را تایید کرده و ضلع سوم دولت هم آن را تایید کرده است.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: مجمع فدراسیون جهانی و دولت هم این اساسنامه را تایید کرده و در نهایت باید با نظر مجلس تایید شود. تغییرات توسط دولت مانده به همین دلیل در جلساتی که داشتیم فیفا این مسأله را پیگیری می کند و می گوید ما با شما قدم به قدم آمدیم و با توافقات شما گام برداشتیم. در برگزاری انتخابات و برگرداندن میزبانی ها و همه چیز با ما همکاری شده بنابراین باید آخرین قدم نیز انجام و آخرین بند اساسنامه تصویب شود. هفتاد روز کمتر از فرصتی که ما داده شده  باقی مانده و آنها با ما شوخی ندارند و زمان کمی داریم و امیدوارم شما با نمایندگان خود در مجلس صحبت کنید.

کیهانی: من که خودم را به عنوان کارشناس انتخاب نکردم/ کسی نمی‌تواند حق کاندیداتوری را از من بگیرد
هم اکنون بخوانید

وی تاکید کرد: امیدوارم صدای مردم و ملت را منتخبین ملت بشنوند و این در شأن فوتبال ما و مردم نیست که درگیر یک بند از اساسنامه باشیم.باید راهکاری برای آن داشته باشیم و این کار را با یک کار جمعی و همدلی انجام بدهیم.دولت باید تغییرات در اساسنامه را قطعی کند تا فوتبال ما در مسیر پیشرفت قرار بگیرد.

سعید عباسی رییس و عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای نیز پیش از آغاز جلسه اضطراری در گفتگویی کوتاه با پایگاه خبریان گفت: این فرصت ۵ روزه جهت حل مشکلات، برای تیم های استقلال، پرسپولیس و گل گهر است. مسائل و مشکلات گذشته تلنبار شده است و این هم از شانس این دو مدیرعامل (آجورلو و صدری) است که این شرایط به وجود آمده است. از دست ما خارج است. چون AFC این شرایط را اعلام کرده است و ما نیز دستورات را اجرا کردیم و الان همه چیز دست آنهاست.

وی درباره اینکه چند درصد برای حل این مشکلات امیدوار است، پاسخ داد: باید ببینیم با نامه نگاری می توانیم این مشکل را درست کنیم یا نه. با رویکردی که امسال AFC در پیش گرفته، سخت گیری زیادی شده است.

عباسی درخصوص احتمال جریمه شدن فدراسیون فوتبال بابت تأیید اولیه مجوز حرفه ای دو تیم نیز پاسخ داد: اگر فدراسیون خلاف واقع گفته باشد احتمال آن است ولی اگر شرایط درست را اعلام کرده باشد مشکلی برای فدراسیون نیست.

او در پایان در مورد اینکه اگر شرایط سه تیم مورد قبول قرار نگیرد، فقط سپاهان و فولاد در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ حضور پیدا می کنند پاسخ داد: اگر اینگونه شود، بله فقط این دو تیم شرکت می کنند.

برگزاری مراسم تجلیل از بانوان مدال‌آور در بازی‌های کشورهای اسلامی/ صالحی امیری: ظرفیت دختران ما مثال‌زدنی است
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 4 =

دکمه بازگشت به بالا