در سنوات قبل اقتصاد را به اراده بیگانگان گره زده بودند/ استقراض از بانک مرکزی و افزایش پایه پولی خط قرمز است/ وضعیت تورمی شکل کاهشی به خود گرفته است


در سنوات قبل اقتصاد را به اراده بیگانگان گره زده بودند/ استقراض از بانک مرکزی و افزایش پایه پولی خط قرمز است/ وضعیت تورمی شکل کاهشی به خود گرفته است

رئیس‌جمهور گفت: در تقدیم لایحه بودجه نکاتی مدنظرمان است؛ اولین هدف ثبات اقتصادی است. ثبات باید بتواند برای بازار اطمینان بخش باشد. لازمه ثبات اقتصادی آن است که کسری بودجه نداشته باشیم که ریشه بسیاری از مشکلات در کشور است. نکته دوم مساله انضباط کارها است. بانک مرکزی منضبط اداره شود. این انضباط در نظام پولی مورد تاکید است. در این بودجه استقراض از بانک مرکزی و افزایش پایه پولی خط قرمز است.


به گزارش پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، سیدابراهیم رئیسی در جریان تقدیم لایحه بودجه به مجلس گفت: حضور در مجلس شورای اسلامی برای من فرصتی مغتنم برای اجرای اصل ۵۲ قانون اساسی برای تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و بیان برخی از ویژگی‌های این لایحه و تمایز این بودجه با بودجه سنوات قبل است.  ابتدا لازم می دانم از همکاران خودم در دولت، همه وزرا و سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه که خودشان و کارشناسانشان برای آماده کردن لایحه بودجه تلاش کردند، تشکر کنم . امیدوارم با دقت نظری که نمایندگان در کمیسیون‌های مجلس دارند، بر غنای این لایحه و تبصره‌ها بیفزایند و بودجه‌ای که در شان و گره‌گشای مسائل کشور باشد ارائه شود.

وی ادامه داد: در این سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بسیاری در جهت توسعه یافتگی در حوزه کار و آموزش عالی و در حوزه مسائل کشاورزی و صنعت و معدن انجام شده است اما با همه اقدامات برای توسعه یافتگی که باید از همه خدمات متشکر بود اما ما با مشکلات جدی در حوزه مسائل اقتصادی و فرهنگی مواجه و نیازمند یک حرکت جهادی هستیم تا یک اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای پیش روی همه دولتمردان و مسئولین باشد و با اعتماد نو به نقل از برنامه دقیق کارهایی صورت بگیرد که مشکلات را از پیش پای مردم بردارد.

تصویب موادی از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در دولت
هم اکنون بخوانید

وی افزود: تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص اصلاح ساختار بودجه را شنیده‌ایم. ارتقای سرمایه گذاری و اشتغال را تاکید کرده‌اند که در استان‌ها از محوری‌ترین شرایط مساله اشتغال است. مساله بهبود فضای کسب و کار هموراره مورد تاکید بوده و هست. در آسیب شناسی اجتماعی وقتی نگاه می‌کنیم رشد اقتصادی کاهنده را داریم. نامتوازن بودن توسعه در سرزمین را شاهد هستیم و در نهایت کیفیت نامناسب بودجه ریزی اقتضا می‌کند که بازنگاهی به آنچه انجام شده داشته باشیم. اشکال جدی که در سنوات قبل همه را رنج می‌داد این بود که اقتصاد را به اراده بیگانگان گره زده بودند و کاری که می‌شد با نیروی انسانی و ذخایر ارزشمند پیش برود.

رئیس جمهور گفت: در تقدیم لایحه بودجه نکاتی مدنظرمان است؛ اولین هدف ثبات اقتصادی است. ثبات باید بتواند برای بازار اطمینان بخش باشد. لازمه ثبات اقتصادی آن است که کسری بودجه نداشته باشیم که ریشه بسیاری از مشکلات در کشور است. نکته دوم مساله انضباط کارها است. بانک مرکزی منضبط اداره شود. این انضباط در نظام پولی مورد تاکید است. در این بودجه استقراض از بانک مرکزی و افزایش پایه پولی خط قرمز است. ما در این چند ماهه دولت تلاشمان این بود که کشور را بدون استقراض اداره کنیم که آثارش را نشان می‌دهد و وضعیت تورمی شکل کاهشی به خود گرفته است.


خبر در حال تکمیل می باشد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − ده =

دکمه بازگشت به بالا