درآمد ۱۷ میلیارد دلاری آرامکو از فروش خط لوله گازی

به گزارش ایسنا، منابع آگاه به رویترز گفتند: خریداران احتمالی شامل صندوقهای زیرساخت و سرمایه گذاری خصوصی آمریکای شمالی هستند و همچنین صندوقهای سرمایه دولتی چین و کره جنوبی هم از طریق مشاوران پیش از آغاز فروش رسمی تا چند هفته آینده با آرامکو تماس گرفته اند.

یک منبع آگاه گفت: این توافق فروش ممکن است شامل ۳.۵ میلیارد دلار سهم باشد و باقی آن از طریق استقراض بانکی تامین خواهد شد در حالی که یکی منبع دیگر گفت: ارزش این معامله ممکن است به ۲۰ میلیارد دلار هم برسد.

طبق اعلام آرامکو، عربستان سعودی ششمین بازار بزرگ گاز جهان است که در آنجا سیستم مستر گاز به انتقال گاز از ذخایر مختلف پرداخته و به تحویل آن به مشتری کمک می کند.

به گفته یک منبع آگاه از این موضوع، بسیاری از صنایع عربستان سعودی تحت اعتماد نو به نقل از برنامه افق ۲۰۳۰ به استفاده از گاز روی می آورند که به معنای افزایش تقاضای داخلی برای گاز خواهد بود.

آرامکو از همکاری بانکهای جی پی مورگان و گلدمن ساکس برای برگزاری این معامله فروش بهره می برد. شرکتهایی که برای این معامله فروش به سراغ آنها رفتند، شامل شرکتهایی هستند که در فروش سهم خطوط لوله گاز شرکت ملی نفت ابوظبی شرکت داشتند. این سهم توسط کنسرسیومی از سرمایه گذاران شامل گلوبال اینفرا استراکچر پارتنرز (GIP)، بروک فیلد، صندوق سرمایه دولتی سنگاور (GIC) و شرکت اروپایی SNAM خریداری شد.

سایر خریداران احتمالی علاقمند به خرید سهم در خط لوله گازی آرامکو شامل صندوق سرمایه گذاری دولتی CNIC چین، صندوق سرمایه دولتی کره جنوبی KIC و شرکت سرمایه گذاری و اوراق بهادار ان اچ هستند.

دولت در سه ماه اخیر بیش از ٣برابر بودجه کل امسال در بورس سهام فروخت
هم اکنون بخوانید

بر اساس گزارش رویترز، آرامکو مانند شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) از توافق لیزینگ و لیزینگ مجدد برای فروش سهم ۴۹ درصدی در شرکت تازه تاسیس “خطوط لوله نفت آرامکو” به خریداران و حق ۲۵ ساله پرداخت تعرفه برای نفت حمل شده در خطوط لوله اش استفاده کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا