"ناآرامی‌های آفریقای جنوبی، با برنامه‌ریزی بود"

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سیریل رامافوسا، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی گفت، کاملا مشخص است که تمامی رویدادهای مربوط به ناآرامی‌ها و غارت در کشور که در روزهای گذشته با آن روبرو بودیم، اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی شده بوده و افرادی آن را هدایت و هماهنگ کرده بودند.

وی به پایگاه خبریان گفت: ما به دنبال همه آنها هستیم و تعدادی از آنها را شناسایی کرده‌ایم. ما اجازه نخواهیم داد که ناآرامی و آشوب کشور را در بر بگیرد.

در نتیجه ناآرامی‌های اخیر در آفریقای جنوبی، مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در دو استان این کشور مورد غارت قرار گرفتند و نگرانی بابت کمبود مواد اولیه و وخامت اوضاع اقتصادی در آفریقای جنوبی شدت یافته است.

در نتیجه این درگیری‌ها و ناآرامی‌ها، دست‌کم ۱۱۷ تن کشته شدند که برخی از آنها با شلیک گلوله و برخی هم در نتیجه غارت‌های صورت گرفته زیر دست و پا له شدند.

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی ضمن بازدید از استان ” کوازولو-ناتال” که نخستین ورودش به آن از زمان آغاز ناآرامی‌ها محسوب می‌شود، همچنین به این مساله اشاره کرد که اوضاع به زودی در کشور آرام می‌شود.

اعتراضات و ناآرامی‌ها پس از این استان به ژوهانسبورگ نیز رسید. اعتراضات نهم ژوئیه سال جاری میلادی و یک روز پس از آنکه جاکوب زوما، رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی مدت حبس ۱۵ ماهه خود را آغاز کرد، در کشور اتفاق افتاد.

اعتراضات به زودی به غارت و آشوب‌های سراسری کشیده شد و دولت آفریقای جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که یکی از تحریک‌کنندگان اعتراضات دستگیر شده و ۱۱ تن دیگر نیز تحت پیگرد هستند.

کُری‌خوانی انتخاباتی مدیران انتخاباتی بایدن و ترامپ
هم اکنون بخوانید

همچنین دولت روز چهارشنبه ۲۵ هزار سرباز را برای نظارت بر اوضاع مستقر کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا