تامین پتوهای کُندسوز و آنتی‌باکتریال ایرلاین‌های داخل توسط محققان کشور

به گزارش ایسنا، پتوهایی که در خطوط هواپیمایی استفاده می‌شوند، اغلب قابلیت گرم‌کنندگی مناسبی دارند و معمولا از پارچه‌هایی با جنس مرغوب بافته می‌شوند، چرا که لازم است بارها و بارها شسته شوند. این پتوها ممکن است در حین استفاده توسط مسافران، باکتری و میکروب‌هایی جذب کنند که در حین شستشو از بین نرفته و موجب ایجاد بیماری در مسافران بعدی شوند.

برای حل این مشکل، یکی از شرکت‌های فناور فعال در حوزه نساجی پتوی هواپیما از جنس پلی استراکریلیک آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات تولید و به بازار عرضه کرده است.

امین مقدم، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره این شرکت صنعتی با بیان اینکه پتوهای داخل هواپیما از خارج وارد می‌شود، گفت: درخواست تولید این پتوها به ما داده شد و ما اقدام به تولید این پتوها کردیم. در حال حاضر بسیاری از ایرلاین‌ها پتوهای خود را از تولیدات داخل تامین می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه این محصولات بر اساس استانداردهای مورد نظر ایرلاین‌ها تولید می‌شود، اظهار کرد: ما برای تولید پتوهای داخل هواپیما از دو فناوری بهره بردیم. اولین فناوری، ایجاد خاصیت کُندسوزی است که براساس استاندارد و الزامات هواپیمایی جمهوری اسلامی این ویژگی‌ها در پتوها ایجاد می‌شود. دومین ویژگی که ما به هواپیمایی جمهوری اسلامی پیشنهاد دادیم، ایجاد خاصیت آنتی‌باکتریال است.

مقدم خاطر نشان کرد: پتوهای هواپیما به کرات توسط مسافران مورد استفاده قرار می‌گیرد، از این رو ما در بخش تحقیق و توسعه به این نتیجه رسیدیم که روی ایجاد خاصیت آنتی‌باکتریال پتوهای داخل هواپیما کار کنیم. البته ما به دنبال ایجاد خاصیت آنتی‌باکتریال ماندگار بودیم، از این رو روی الیاف پتوها موادی قرار دادیم که بتواند عوامل بیماری‌زا را از بین ببرد.

198 میلیارد مترمکعب گاز در ایران مصرف شد
هم اکنون بخوانید

به گفته وی این الیاف با شستشو خواص خود را از دست نمی‌دهد و گواهی‌نامه نانومقیاس برای این فناوری دریافت کردیم.

مدیر عامل این شرکت صنعتی با اشاره به دیگر محصولات این شرکت، گفت: براساس نیاز و درخواست مشتری، اقدام به ایجاد خواص ضدلک روی پارچه‌های کت و شلوار می‌کنیم. این ویژگی برای لباس‌های کار بسیار جالب توجه بوده است. همچنین پارچه‌های رومیزی را نیز ضدلک کردیم تا دوام بیشتری داشته باشند.

به نقل از ستاد نانو، وی شال و روسری را از دیگر تولیدات این شرکت نام برد و یادآور شد: پارچه‌های پیراهنی با کیفیت بالا تولید کرده و سابقه صادرات این پارچه‌ها را نیز در کارنامه خود داریم. پارچه‌های روکش صندلی خودرو برای سایپا و ایران‌خودرو نیز تولید می‌کنیم. در کنار این محصولات، پارچه‌های پرده‌ای با خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدUV نیز تولید کرده‌ایم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا