تشکیل شورای معتمدین محلات برای جذب سرمایه محلی

به گزارش ایسنا، مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم و کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران در نشست خبری در تشریح اعتماد نو به نقل از برنامه های لیست جمهور برای شهر تهران گفت: تهران پایتخت ایران جهان شهری ایرانی اسلامی است که باید همه ابعاد تلاش و زندگی شهروندان در اداره و مدیریت آن مورد توجه قرار گیرد تا با فراهم ساختن زمینه رشد و توسعه فردی گام های توسعه شهری مبتنی بر اصلی ترین سرمایه شهر یعنی شهروندان بنا شود و زمینه ای فراهم شود تا نه تنها شهروندان به تهران افتخار کنند، بلکه یکایک ایرانیان نیز تهران را دوست داشته باشند و از افتخارآفرینی مدیریت شهری در اداره مطلوب و موثر پایتخت کشورشان خشنود باشند. بر همین اساس و با توجه به یافته های طرح شهر دلخواه ایرانیان که با همکاری داوطلبانه بیش از ۱۰۰۰ ایرانی از ۴۸ شهر، ۱۰ سازمان و به نمایندگی از ۱۱ گروه توسط اعتماد نو به نقل از برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد و سازمان زمین و مسکن جمهوری اسلامی ایران اجرا شده است، اصول کلیدی اداره تهران در مسیر تبدیل تهران به شهری دلخواه شهروندان و افتخارآفرینی برای ایرانیان از نگاه اصلاح طلبان ایران اسلامی در افق تهران شهری برای زندگی مواردی همچون هویت فرهنگی تاریخی را ارج نهاده و از غنای حسی برخوردار است.

وی افزود: در این طرح موارد دیگری همچون امن و ایمن بودن شهر، دارای شبکه های حمل و نقل پیوسته و دسترس پذیر بودن و کاربری های مختلف سازگار، پیوند کارا میان محلات، حریم، روستا و شهرهای همجوار، اقتصاد پایدار، عادلانه، جذاب با رشد فراگیر مورد توجه قرار گرفته است. اصلاح طلبان ایران اسلامی با درک این مسئله که شهروندان تهرانی ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی را از شورا و شهرداری تهران مطالبه می کنند پاسخگویی به این مطالبه را با تاکید بر زندگی در تهران مورد توجه قرار داده است و برای زندگی شهروندان تهرانی از باغ آذری تا باغ فردوس تلاش خواهد کرد تا رضایت شهروندان را فراهم کند.

وی ادامه داد: انتخابات شورای شهر تهران فرصت انتخاب رویکردهای اداره شهر و شهرداری توسط شهروندان است. در ششمین انتخابات شورای شهر تهران اصلاح طلبان با تاکید بر فراهم ساختن شهری برای زندگی شهروندان رویکردهای کلیدی خود در اداره شهر و شهرداری را بر فراهم ساختن فرصت زندگی بهتر در تهران استوار کرده اند و تلاش می کنند زندگی در شهر را فدای هیچ چیزی نکنند. در این میان پاسخ شما شهروندان به سوالاتی در ابعاد رویکرد اصلاح طلبان در اداره شهر و شهرداری همانند تهران شهری برای فروش یا برای زندگی؟ تهران شهری برای زندگی یا کارگاه ساختمانی؟ تهران شهری برای اجرای پروژه های مورد نظر مردم یا اجرای پروژه های نمایشی و بدون نیاز و مطالبه مردم؟ از مواردی است که لیست جمهور را با دیگر گروه ها متفاوت می کند.

ترس از بازگشت کرونا به اروپا و کند شدن روند لغو قرنطینه
هم اکنون بخوانید

فراهانی تاکید کرد: همانطور که در دوره پنجم تمام تلاش منتخبان اصلاح طلب در شورای شهر در صیانت از حق زندگی شهروندان بکار گرفته شد، تلاش خواهیم کرد در شورای ششم نیز بر این عهد استوار باشیم. در مسیر حرکت به سوی تهران شهری برای زندگی، اصلاح طلبان متعهدند و تلاش خود را برای انجام اقدامات و فعالیت ها همچون اختصاص ۲۰ درصد از منابع بودجه شهرداری تهران برای برطرف کردن بی عدالتی در دسترسی به زیرساخت ها و سرانه های شهری در سطح محلات محروم، عادلانه کردن پرداخت عوارض و بهای خدمات متناسب با سطح برخورداری از زیرساخت های شهری و استفاده از امکانات و توان پرداخت شهروندان بکار ببندند تا شهروندان تهران از دستیابی به مطالبات و انتظاراتشان از مدیریت شهری خشنود باشند.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه در مسیر حرکت به سوی تهران شهری برای زندگی، اصلاح طلبان متعهد خواهند بود تلاش خود را برای تحقق حمایت، صیانت و تشویق گزارشگران فساد در شهرداری تهران بکار بگیرند، افزود: هوشمندسازی ۱۰۰ درصدی فعالیت ها و ارائه تمام الکترونیک خدمات بدون نیاز به مراجعه شهروندان به شهرداری، شفاف سازی فرآیندها، فعالیت ها و انتشار اطلاعات مالی، معاملاتی و عملکردی، واگذاری سهام شرکت ها و موسسات وابسته در بازار سرمایه، تداوم روند توقف شهر فروشی و مقابله با تخلفات ساختمانی و اصلاح فرآیند و کاهش مدت زمان صدور پروانه و گواهی ساختمانی در راستای تحقق شهرداری قانونمند و شیشه ای اجرایی خواهد شد.

فراهانی در پاسخ به سوالی در خصوص راهکارهای تامین منابع مالی برای شهرداری تهران در دوره ششم شورای شهر تهران در قالب اعتماد نو به نقل از برنامه های اصلاح طلبان، گفت: با توجه به شرایط تحریم ها و تاثیر آن بر درآمدهای شهری و همچنین تصمیم شورای پنجم برای عدم شهر فروشی که موجب شد مسیرهای درآمد نامشروع گذشته بسته شود اعتماد نو به نقل از برنامه تامین مالی منسجم با سه راهکار اصلی شامل افزایش مشارکت شهروندان در شهر، مشارکت عمومی و خصوصی و ارائه سهام شرکت های شهرداری در بورس و کاهش هزینه های اداره شهر دنبال خواهد شد. مسیرهای جدید درآمدی مبتنی بر تجربه شهرهای توسعه یافته نیز پیگیری خواهد شد. بی تردید فروش عرصه و اعیان شهر در حقیقت تخریب شهر است و این چرخه معیوب شهر را به ویرانی کامل می رساند. لذا باید مسیرهای جدید درآمدی برای اداره شهر در نظر گرفته شود.

داروی ایرانی آنفلوآنزا وارد بازار شد
هم اکنون بخوانید

این عضو شورای شهر تهران در خصوص پروژه های اجرایی در شهر تهران نیز گفت: ما دو دسته پروژه در تهران داریم یکی مگاپروژه ها که توسط معاونت ها اجرا می شود و دوم پروژه های منطقه ای که توسط مناطق اجرا می شود. در دوره پنجم شورا ظرف دو سال اخیر پروژه های محله ای را در دستور کار قرار دادیم که در دوره بعدی شورا نیز این موضوع ادامه پیدا می کند. مسئله دیگر اتمام پروژه های نیمه تمام بود که در دوره بعد پیگیری خواهد شد.

وی در خصوص بدهی های مدیریت شهری نیز گفت: بدهی شهرداری تهران در انتهای سال ۱۳۹۹ حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده، در دوره پنجم شورا نه تنها به خالص بدهی ها افزوده نشد بلکه ۲۰۰۰ میلیارد تومان نیز از این بدهی ها کاسته شد.

وی ادامه داد: متاسفانه تبلیغاتی صورت گرفته که انگار در شهر هیچ کاری انجام نشده اما اضافه شدن ۲۳ پارک فرامنطقه ای و بیش از ۱۰۰ پارک محلی، بهره برداری از ۳۰ ایستگاه مترو و ساخت ۱۲ کیلومتر اتوبان بزرگراهی در جنوب شهر تهران جزو کارهای جدیدی است که انجام شده است. قطعا با شعار دوباره خدمت با نیروهای ۸۰ ساله گذشته نمی توان کاری از پیش برد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا