مشکل تسهیلات کرونایی ریلی کجاست؟

محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: در راستای تسهیلات کرونایی در نظر گرفته شده برای حمل و نقل ریلی بالاخره بانک عامل پذیرفت تا واگن را به عنوان وثیقه بپذیرد اما برخی از شرکت‌های ریلی به غیر از واگن باید در دفترخانه وثیقه نقدی هم نزد بانک بسپارند تا بتوانند تسهیلات‌شان را دریافت کنند.

وی افزود: در حال حاضر در دفترخانه مراحل تسهیلات مان باید طی شود و از سوی دیگر شرکت‌ راه‌آهن باید در دفتر خانه به عنوان تضمین کننده این وثایق حاضر شده و پای سندی را امضاء کند.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته اعلام کرد: شرکت‌های حمل و نقل ریلی با مشکلات بسیاری از جمله کمبود نقدینگی مواجه هستند و هنوز دریافت تسهیلات برای برخی از آن‌ها با مشکلاتی از جمله وثایق بانکی مواجه است و این مشکلات برای آن‌ها برطرف نشده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین اعلام وزارت راه و شهرسازی از مجموع تسهیلات  ۸۹۰ میلیارد تومانی ۵۸ شرکت ریلی تنها تسهیلات ۲۳ شرکت به ارزش ۲۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده است که سهم پرداختی در این حوزه تنها به ۲۶ درصد خواهد رسید.

انتهای پیام

راه‌اندازی سامانه توان ایران تا آخر آذر/از سال‌های آینده باید به فکر صادرات چادر باشیم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا