به گزارش ایسنا، علی امام در آستانه افتتاح دو ایستگاه باقرخان و شهرک آزمایش که بخش قابل توجهی از تجهیزات آنها از طریق تولیدات سازنده های داخلی تامین شده است، ضمن اشاره به موضوع فوق افزود: با توجه به اهمیت تامین به موقع تجهیزات ویژه شبکه مترو که تا ۶۵ درصد هزینه های احداث هر کیلومتر از خطوط را شامل می شود، استفاده از توان صنعتگران داخلی و بومی سازی تجهیزات مترو در سال های اخیر مورد توجه جدی قرار گرفت. در این راستا با تشکیل کمیته “ساخت داخل” و ایجاد سامانه آنلاین سازندگان و تامین کنندگان مورد تایید شرکت مترو، این بخش از تولیدکنندگان داخلی را شناسایی کرده و ایشان را به حضور در عرصه تجهیز ایستگاه ها و خطوط ترغیب کردیم.
مدیر عامل شرکت مترو در ادامه با اشاره به این نکته که به موجب تمهیدات اندیشیده شده و اتکا به توانمندی های نیروی کار ایرانی، خوشبختانه در دوران اوج تحریم های اقتصادی روند توسعه شبکه مترو پایتخت متوقف نشد، گفت: در این رابطه تجهیزات ویژه مورد نیاز شبکه مترو با کارکرد سنگین شامل پله برقی، آسانسور، فن تهویه، رکتیفایر، باتری، الکتروموتور ضد حریق، اتوماسیون پست های برق فشار قوی، گیت های ورود و خروج، سیستم های مه پاش تهویه، سوزن و کراس اوور، دمپر، سایلنسر، سیستم های بچینگ، شارژر، اینورتر، سرکابل و مفصل، یو پی اس، تجهیزات پست های برق فشار قوی جی آی اس، سیستم مدیریت تجهیزات ایستگاه و … از طریق سازندگان داخلی تامین شد و ضمن کاهش هزینه تکمیل ایستگاه ها و خطوط، در زمینه اشتغال نیروی کار داخلی نیز گام هایی برداشته شد.
بر اساس گزارش روابط عمومی و بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)، وی در پایان گفت: اوج تلاش های صورت گرفته در زمینه بهره مندی از توان تامین کنندگان و صنعتگران ایرانی در دوره اخیر، طراحی و تولید یک رام قطار ملی مترو طی ۱۸ ماه و با عمق داخلی سازی ۸۵ درصد بود که خوشبختانه اواخر سال گذشته به ثمر نشست و بار دیگر ثابت کرد که با تکیه بر ظرفیت متخصصان بومی، می توان در بسیاری از صنایع پیچیده خودکفا شد.
انتهای پیام