تصاویری از دکور برنامه های انتخاباتی تلویزیون

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، استودیوی شماره ۱۱ هم برای مناظره‌های انتخاباتی در نظر گرفته شده است که کار ساخت آن به دلیل مشخص نشدن تعداد قطعی نامزدهای انتخابات هنوز نهایی نشده، اما طرح کلی آن اجرا شده است.

استودیوی شماره ۱۲ برای اعتماد نو به نقل از برنامه شبکه سه و استودیوی شماره ۱۳ برای اعتماد نو به نقل از برنامه شبکه یک و استودیوی شماره ۱۴ برای اعتماد نو به نقل از برنامه شبکه چهار، پس از پشت سر گذاشتن مراحل فنی و ساخت آرایه آماده بهره‌برداری شده‌اند.

اقداماتی مانند تعویض و تغییر نور استودیوها، ایجاد زیرساخت برای ۱۴۰ خط نور، تعویض میکسر صدا و اقدامات فنی برای استفاده چندین دوربین و بازسازی شبکه حرکتی و تلسکوپی پروژکتورها و نصب پروژکتورهای جدید LED ازجمله اقدامات مرکز تولید و فنی سیما برای تجهیز استودیوها بوده است.

علی طلوعی، رئیس مرکز تحقیقات سازمان با حضور در استودیوهای مربوط به انتخابات گفت: ما بر اساس نگاهی که مردم به انتخابات دارند، آمار و اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنیم و داده‌هایمان متأثر از نگاه مخاطبان است که این نگاه می‌تواند تحت‌تأثیر مناظره‌ها و اعتماد نو به نقل از برنامه‌های ویژه رادیو و تلویزیون باشد.

رئیس مرکز تحقیقات با اشاره به تأثیر مناظره‌ها و اعتماد نو به نقل از برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری در شورآفرینی و گرم شدن فضای انتخابات گفت: بالاترین آمار مخاطبان در اعتماد نو به نقل از برنامه‌های انتخاباتی مربوط به مناظره‌هاست که به لحاظ میزان بیننده همواره فاصله معناداری با پربیننده‌ترین اعتماد نو به نقل از برنامه‌های تلویزیون در زمان خود داشته‌اند.

جریانات ارتجاعی و دشمنان پیشرفت مملکت به سینمای ملی اجازه قدرت گرفتن نمی‌دهند
هم اکنون بخوانید

طلوعی تصریح کرد در آخرین انتخابات ریاست جمهوری با استقبال ۶۴ درصدی از مناظره‌ها روبرو بودیم که در برش زمانی خود از پربیننده‌ترین اعتماد نو به نقل از برنامه روی آنتن سبقت ‌گرفته بود.

وی افزود: به نظر می‌آید در انتخابات ۱۴۰۰ نیز مناظره‌ها می‌توانند نگاه مخاطب را به خود جلب کنند و به صورت کلی امیدواریم با چینش متفاوت اعتماد نو به نقل از برنامه‌های مختلف و متنوع رسانه ملی در انتخابات امسال، مردم بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

طلوعی با اشاره به رعایت عدالت رسانه‌ای در رقابت انتخاباتی گفت: اعتماد نو به نقل از برنامه‌های قانونی می‌توانند شناخت بیشتری از نامزدهای انتخاباتی به مخاطب ارائه دهند، به طوری که در دوره‌های پیش، نامزدهایی با یک تا دو درصد شناخت در میان مردم پس از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های داغ تلویزیونی تا بیشتر از ۴۰ درصد نزد مردم شناخته شدند.

رئیس مرکز تحقیقات تصریح کرد: مخاطبان انتظار دارند مناظره‌ها تصویری از اخلاق را به آن‌ها عرضه کند و رعایت این نکته در مقبولیت نامزدها تأثیر به سزایی دارد.

وی در پایان با اشاره به تعداد نظرسنجی‌هایی که رسانه ملی برای انتخابات انجام می‌دهد، گفت: مرکز تحقیقات تاکنون ۱۴ نظرسنجی انجام داده است و با ورود به فضای انتخاباتی در هفته دو نظرسنجی انجام می‌شود که این تعداد در هفته آخر انتخابات به نظرسنجی‌های روزانه تبدیل می‌شود. تجمیع این نظرسنجی‌ها نتایج نهایی نظرسنجی رسانه ملی را که همواره با کمترین ضریب خطا روبرو بوده، دربر می‌گیرد.

اهمیت به جزئیات در طراحی آرایه‌ها/ رنگ آبی کمرنگ و کرم غالب است

ویدئو / نخستین تصاویر از تاریخ شرق مدیترانه در موزه ملی ایران
هم اکنون بخوانید

طرح‌ آرایه اعتماد نو به نقل از برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در فروردین‌ماه به تایید رسید و اکنون با تلاش طراحان و عوامل مرکز تولید و فنی سیما نصب آرایه‌ها به پایان رسیده است.

عبدالعباس برغشی، رییس کمیته طراحان صحنه اعتماد نو به نقل از برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری گفت: طرح آرایه‌ها، ماحصل نظر کمیته طراحی آرایه بوده که در انتخاب آن زیبایی‌شناسی، مخاطب شناسی و هویت بصری ایرانی، اسلامی لحاظ شده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در بیشتر آرایه‌ها، رنگ آبی کمرنگ و کرم غالب است و این انتخاب برگرفته از هویت ایرانی و برای آرامش بخشی است، گفت: رنگ آبی کم‌رنگ از نظر حرفه‌ای، عمق میدان و گستردگی فضای آرایه را نزد مخاطب به وجود می‌آورد و صحنه را چشم‌نوازتر می‌کند.

زهره گوهرشادی، یکی از طراحان آرایه‌های اعتماد نو به نقل از برنامه‌های انتخاباتی نیز استفاده از رنگ آبی کم‌رنگ در اکثر آرایه‌ها را با توجه به کارکرد این رنگ موثر دانست و افزود: این رنگ هم عمق میدان بیشتری ایجاد می‌کند و هم برای مخاطب و مصاحبه شونده، آرامش به وجود می‌آورد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 4 =

دکمه بازگشت به بالا