اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه از روی استیصال و درماندگی است

 احمد دستمالچیان در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با آخرین تحولات موضوع فلسطین و همچنین نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی در ارتباط با موضوع فلسطین  و تأثیر این گونه نشست‌ها در کمک به مردم این منطقه گفت : متاسفانه اینگونه نشست‌ها کارآمدی خود را از دست داده‌اند و بیشتر به یک سری نشست های تشریفاتی تبدیل شده اند و می توان گفت هیچ اثر عملی در صحنه تحولات فلسطین ندارند .

وی با بیان اینکه برگزاری اینگونه نشست‌ها بیشتر یک حرکت ظاهری در ارتباط با موضوع فلسطین است تا یک اقدام عملی افزود : جهان عرب و یا به عبارتی دیگر جهان اسلام به نوعی دچار ذلت و وادادگی در برابر صهیونیست‌ها شده است و برخی از کشورهای این منطقه از روی ذلت با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کرده‌اند.

کاردار پیشین ایران در عربستان با تاکید مجدد مبنی بر اینکه این نشست‌ها دکوری و ظاهری است ، ادامه داد : در این عرصه آنچه که مهم است این است که در چند وقت اخیر شاهد حمایت بسیار بالا و گسترده افکار عمومی در صحنه  جهانی  از مبارزات مردم فلسطین بودیم، تحولات و  جنایت های اخیر رژیم صهیونیستی، افکار عمومی بین المللی  را در راستای حمایت از  حقوق مردم فلسطین تهییج کرد  و مردم در نقاط مختلف جهان اقدام به برگزاری راهپیمایی ها و تظاهراتی در محکومیت این جنایت ها کردند .

 دستمالچیان  با بیان این که بسیج افکار عمومی پشتوانه خوبی در راستای دفاع از  حقوق مردم فلسطین است ، اظهار کرد : سازمان کنفرانس اسلامی برای موضوع آتش کشیدن مسجد الاقصی جلسات خوب و موثری  برگزار کرد ولی به مرور  کارآمدی خود را از دست داد چرا که برخی از کشورهای عضو دچار وادادگی شده اند و اکنون زمان آن است که ملت های اسلامی ، دولت های خود را مجبور کنند تا از این وادادگی دست بردارند و به صورت عملی تر از موضوع مردم فلسطین و حقوق مردم این منطقه حمایت کنند .
این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه نیز  از روی استیصال و درماندگی گفت:  نباید از دولت هایی که مزدور و ناتوان هستند انتظار حمایت از مردم فلسطین را داشت.

ظریف: صلابت رهبری علیرغم داغ بزرگ شهادت سردار سلیمانی برای همه درس بزرگی است
هم اکنون بخوانید

این دیپلمات پیشین این کشور تاکید کرد : گروه‌ها و سازمان‌های فلسطینی در جریان تحولات اخیر بیش از گذشته متحد شدند و در میدان عمل با مدیریت خوب  و هماهنگ به پیش رفتند و این باعث شد که رژیم صهیونیستی بیش از گذشته به صورت منفعلانه عمل کند. 

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا