برگزاری کمیسیون‌های پزشکی مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیروهای مسلح

برگزاری کمیسیون‌های پزشکی مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیروهای مسلح

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به منظور رسیدگی به اعتراضات خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا حبیب‌اللهی با اشاره به دلایل برگزاری این کمیسیون‌ها گفت: نهادهای نظامی کشور مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی به صورت جداگانه درصدهایی را برای نیروهای خود که به درجه جانبازی رسیده‌اند مشخص می‌کنند که این درصدها تنها در داخل همان مجموعه مورد استناد قرار می‌گیرد.
وی افزود: در بعضی از موارد و به دلایل مختلف ممکن است که درصدهای تعیین شده از سوی نیروهای نظامی با درصدهای رسمی تعیین شده توسط کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران تفاوت داشته باشد و این مسئله مورد اعتراض جانبازان قرار گیرد که این کمیسیون‌های مشترک به منظور رسیدگی به این اعتراض‌ها و صدور رأی نهایی برگزار می‌شود.
مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص نحوه برگزاری این کمیسیون‌های مشترک گفت: این کمیسیون‌ها با حضور پزشکان کمیسیون پزشکی نیروی نظامی مربوطه و اعضای کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود و طی آن پرونده جانبازان معترض مشترکاً توسط پزشکان بررسی می‌شود تا رأی نهایی بر این اساس صادر شود.
حبیب‌اللهی با بیان اینکه این کمیسیون‌ها به صورت مستمر در حال برگزاری هستند، افزود: آخرین کمیسیون در این راستا روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین با پزشکان سپاه پاسداران برگزار شد. طی این کمیسیون پرونده ۷ نفر از جانبازان مورد بررسی مجدد قرار گرفت که منجر به صدور رأی نهایی در این پرونده‌ها شد.
وی همچنین از برگزاری جلسه مشترک با مسئولان نیروی انتظامی به منظور اصلاح آیین‌نامه مربوط به صدور درصد جانبازان در این نیرو خبر داد و گفت: طی این جلسه موارد اختلافی درباره ۲۳۰۰ پرونده نیروی انتظامی بررسی شد و در نهایت طبق اصلاحات صورت گرفته در آیین‌نامه داخلی جانبازان این نیرو مقرر شد کار احراز و صدور درصد این پرونده‌ها در داخل خود مجموعه نیروی انتظامی انجام شود تا جانبازان از خدمات داخلی ارائه شده توسط این نیرو بهره‌مند شوند.
انتهای پیام

هشدار جدی تر مدیرعامل خانه هنرمندان برای تعطیلی این مکان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا