فعالیت واحدهای خدمات پس از فروش موبایل در محدودیت‌های کرونایی

به گزارش ایسنا، با اوج‌گیری شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا از روز شنبه، ۲۱ فروردین ماه همه مشاغل شهرهای قرمز به جز مشاغل سطح یک تعطیل خواهند بود. در عین حال از بین صنوف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و سبزی‌فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار؛ مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته، مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی و نانوایی (تولید فراورده‌های نانوایی)، داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی، مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون‌بر، خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک، شرکت‌های خدمات اینترنتی اعم از تامین‌کنندگان اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های خدمات مبتنی بر اینترنت، تعمیرگاه‌های انواع خودرو و لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی، فروشگاه‌های انواع قطعات و لوازم یدکی،   فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن‌آلات، کارگاه‌های صنعتی (مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)، چاپخانه، خشکشویی، سازندگان و فروشندگان عینک طی دو هفته جاری مجاز به فعالیت هستند.

در رابطه با نحوه برخورد با اصنافی که طی این دو هفته محدودیت‌ها و تعطیلی را رعایت نمی‌کنند نیز پیش‌تر معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران از آغاز طرح تشدید نظارت‌ها با شروع محدودیت‌های جدید کرونایی به واحدهای صنفی که واحد خود را باز می‌کنند اخطار کتبی و شفاهی داده می‌شود که معمولاً اثر بخش است و باعث می‌شود خودشان مقررات را رعایت کنند، اما اگر از این کار تبعیت نکنند اماکن انتظامی واحدهای متخلف را پلمب می‌کند.

طبق اعلام کمیسیون خدمات پس از فروش انجمن موبایل، واحدهای خدمات پس از فروش موبایل جزو مشاغل گروه یک و ضروری محسوب می‌شوند و در راستای انجام تعهداتی که به مصرف‌کنندگان، در مدت محدودیت‌های جدید کرونایی که از ۲۱ فروردین ماه آغاز شده است، مطابق با دستورالعمل‌های اعلام‌شده توسط ستاد مبارزه با کرونا، با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی مشغول به ارائه خدمات خواهند بود. 

عملکرد بهتر از حد انتظار بازر کار کانادا
هم اکنون بخوانید

در این راستا فرشاد مهرانپور – رئیس کمیسیون خدمات پس از فروش انجمن موبایل ضمن تاکید بر عدم تعطیلی واحدهای خدمات پس از فروش موبایل گفت: شرکت‌های خدمات پس از فروش تلفن همراه طی این دو هفته باید کانال‌های ارتباطی خود با مشتریان را متناسب با شرایط موجود ارتقا داده و دسترسی مشتریان را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به واحدهای خدمات پس از فروش خود فراهم سازند.

تکلیف واحدهای خدمات پس از فروش مستقر در مراکز تجاری

رئیس کمیسیون خدمات پس از فروش انجمن موبایل در خصوص واحدهای خدمات پس از فروش مستقر در مراکز تجاری که ممکن است با توجه به تعطیلی مراکز امکان دسترسی مردم به این واحدها میسر نباشد، گفت: آن دسته از شرکت‌هایی که علاوه بر دفاتر خدمات پس از فروش واقع‌شده در مراکز تجاری، دفاتری خارج از مراکز خرید دارند، می‌توانند با اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع، محل‌های جایگزین خارج از مراکز تجاری را معرفی کنند.

مهرانپور افزود: از طرفی ممکن است برخی مراکز تجاری با توجه به ماهیت خدمات‌دهی امکان دسترسی به واحدهای خدمات پس از فروش و مشتریانشان را فراهم آورند که این تصمیم برعهده اتاق اصناف، اتحادیه مربوطه و ستاد مبارزه با کرونا خواهد بود.

وی تصریح کرد: واحدهای خدمات پس از فروشی که به هیچ طریقی امکان ارائه خدمت را در محدودیت‌های پیش رو نداشته باشند می‌توانند یا از روش‌های غیرحضوری استفاده کنند و یا محدودیت‌های زمانی مندرج در بندهای آیین‌نامه خدمات پس از فروش موبایل را دو هفته به تعویق بیاندازند.

وی افزود: بنابراین اگر مهلت تعویض کالا با تعطیلی این دو هفته تلاقی داشته باشد و یا مدت گارانتی موبایل برخی مشتریان طی این دو هفته به پایان برسد، لازم است تا واحدهای خدمات پس از فروشی که امکان خدمت‌دهی در این ایام را ندارند، مهلت تعویض و تاریخ اتمام گارانتی دستگاه را تا دو هفته به تعویق اندازند.

ثبات نرخ ارز در کشور با حذف ارز ترجیحی
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا