ده‌ها معترض کُرد با ورود به محوطه شورای اتحادیه اروپا خواستار آزادی اوجالان شدند

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، بنا به اعلام سازمان بین‌المللی دفاع از حقوق بشر ماموران پلیس معترضان را از محوطه ساختمان شورای اتحادیه اروپا خارج کردند. پلیس استراسبورگ همچنین دو نفر از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد.

دانیل هولتگن، مدیر روابط عمومی شورای اتحادیه اروپا ورود ۳۰ تا ۴۰ معترض به محوطه یکی از ساختمان‌های این نهاد در استراسبورگ را تائید کرد. به گفته وی معترضان از حصارهای اطراف ساختمان بالا رفته و وارد محوطه ساختمان شدند.

به گفته مدیر روابط عمومی شورای اتحادیه اروپا در جریان حادثه روز دوشنبه به ساختمان شورای اتحادیه اروپا خسارتی وارد نشد. اقدام اعتراض آمیز فعالان کرد در حالی صورت گرفت که ساختمان شورای اتحادیه اروپا به دلیل عید پاک بسته بود.

یک رسانه محلی گزارش داده است که پلیس برای مقابله با معترضان که عکس‌هایی از عبدالله اوجالان، ۷۲ ساله را در دست داشتند مجبور به استفاده از گاز اشک آور شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه اقدام اعتراض آمیز فعالان کرد در ساعات اولیه بعد از ظهر روی داد و تا ساعت ۱۵ به وقت محلی آرامش به محوطه ساختمان شورای اتحادیه اروپا بازگشته بود.

اقدامات اعتراض آمیز فعالان کرد در نزدیکی ساختمان شورای اتحادیه اروپا در استراسبورگ مسبوق به سابقه است. در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ تعدادی از هواداران عبدالله اوجالان با پرتاب سنگ و ترقه به سوی پنجره‌های ساختمان شورای اتحادیه اروپا به تداوم حبس رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه اعتراض کرده بودند. دستگاه قضایی فرانسه ۱۷ تن از این معترضان را به دلیل آسیب رساندن به ساختمان شورای اتحادیه اروپا به زندان محکوم کرد.

همکاری‌ها در حوزه مبارزه با تروریسم میان اسلام‌آباد و مسکو در جریان است
هم اکنون بخوانید

عبدالله اوجالان از سال ۱۹۹۹ میلادی تاکنون در ترکیه در زندان به سر می‌برد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا