بهزاد وحیدنیا در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ سازمان بهزیستی استانداردهای مشاوره مجازی را تعریف کرده و اکنون درحال ارزیابیهای اداری آن هستیم، گفت: سامانه جامع تامین خدمات روانشناسی را نیز طراحی میکنیم تا بستر مناسب IT را برای توسعه خدمات مشاوره و روانشناسی و بهتر شدن نظارت آن فراهم کنیم. امید است که بتوانیم طی ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۰ نیز از این سامانه رونمایی کنیم.
وحیدنیا در ادامه مزایای طراحی سامانه جامع تامین خدمات روانشناسی را تشریح کرد و افزود: در واقع قصد داریم تا سرویس مدیریت خدمات روانشناسی را به صورت یکپارچه داشته باشیم؛ به طور مثال همه مراکز مشاورهای که با سازمان در تعامل هستند، در سرویس عضو میشوند و خدمات خود را ثبت و ضبط میکنند، مراجعینی که سرویس دریافت میکنند در بستر امن و قابل نظارت خدمات خود را دریافت خواهند کرد و خدمات تخصصی رصد میشود.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی یادآور شد: سیستم تامین یارانه و کمک هزینههای مشاورهای به این سامانه وصل خواهد شد، افرادی که نیازمند خدمات هستند نیز میتوانند بهتر و سریعتر و با شان والاتری این خدمات را دریافت کنند. همچنین سیستم مشاورههای تلفنی به این سامانه وصل میشود.
وی به دیگر مزایای این سامانه نیز اشاره کرد و گفت: مداخلات روانی و اجتماعی در قالب محب (که مداخلات داوطلبانه است) در این سیستم برای بحرانها ثبت و ضبط میشود. اعتماد نو به نقل از برنامههای آموزشی که توسط سازمان بهزیستی برگزار میشود نیز در این سامانه اطلاعرسانی خواهد شد. در مجموع مردم با اطمینان بیشتری میتوانند مراجعه کنند و از سرویس خدمات ارتقایی و روانشناختی بهرهمند شوند.
انتهای پیام