محسن حاجی میرزایی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، پیشرفت و توسعه را دغدغه مشترک همه جوامع و انسانها دانست و اظهار کرد: تحول و توسعه مطالبه همه جوامع است، اقدامات لازم در راستای تحقق توسعه اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی شده که برای رسیدن به آن همواره تلاش میشود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: کشور ما با وجود اعمال تحریمهای مختلف و فشارهای سنگین استکبار جهانی توانسته روی پای خود بایستد و در مسیر تحقق توسعه و تحول گام بردارد.
وی با بیان اینکه یادگیری و آموزش بنیان و اساس توسعه است، گفت: شخصیت انسان در پرتو یادگیری متمدن میشود و تجلی و قوام مییابد زیرا آموزش و یادگیری بزرگترین فرصت برای تغییر، تحول و ساختن آیندهای بهتر است.
حاجی میرزایی با اشاره به بهرهگیری از منابع نفت، گاز و پتروشیمی در جهت تحقق پیشرفت و تحول، گفت: بخشهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میکوشند تا عرصههایی برای رشد و تحول انسان ایجاد کنند اما آموزش و پرورش خود انسان را متحول کرده و منشا همه تحولات را مدیریت میکند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با شیوع کرونا نظام یادگیری در برابر بزرگترین چالش قرن قرار گرفت، تصریح کرد: آموزش و پرورش ایران با تلاش و همت انسانهای غیور و فرهیخته در دوران کرونا تداوم یافت.
وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد معلمان در تمام دنیا نخستین بار با آموزش مجازی آشنا شدند، گفت: با شیوع کرونا مدارس تعطیل شد که در ابتدا برای تداوم آموزش به سراغ استفاده از ظرفیت تلویزیون برای برگزاری کلاسها رفتیم و سپس شبکه آموزشی شاد را طراحی و اجرا کردیم. شبکه آموزشی شاد امروز تبدیل به بزرگترین عرصه ارائه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات در کشور شده و بیش از ۲۸ میلیارد محتوای آموزشی در این شبکه بین معلمان، دانشآموزان و همکاران فرهنگی مبادله و روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار ارتباط زنده در این شبکه برقرار میشود به عبارتی شبکه شاد مصداق بارزی از تحقق دولت الکترونیک است.
حاجی میرزایی با بیان اینکه شبکه شاد توانست دانشآموز را از دیگر نرم افزارهای خارجی و محیطهای ناامن جدا کند، ادامه داد: هدف این است که هیچ دانشآموزی از آموزش دور نماند و معلمان، مدیران و دیگر فعالان عرصه آموزشی نیز در این دوران بسیار مراقبت کردند تا دانشآموزان از آموزش فاصله نگیرند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه محرومیت از اینترنت و ابزار هوشمند به منزله محرومیت از آموزش نیست و همواره تاکید داریم که نگذاریم هیچ دانشآموزی از آموزش دور بماند و این مسئله همواره دغدغه ما بوده است، خاطرنشان کرد: تعاملات شبکهای متعدد جریان آموزش و پرورش را استمرار بخشیده و ما توانستیم روی پای خود بایستیم و ویروس کرونا به عنوان تهدید بزرگ جهانی را به فرصت بزرگ برای نظام تعلیم و تربیت تبدیل کنیم.
وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش خیران مدرسهساز در گیلان اضافه کرد: طرح آجر به آجر با هدف جذب مشارکت مردم در مدرسهسازی و حمایت خیران در حال اجرا است، گیلان هم یکی از استانهایی بوده که بیشترین استقبال را در این زمینه داشته و از مردم غیور گیلان نیز تشکر میکنم.
حاجی میرزایی با اشاره به اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانشآموزان(کوچ) در مدارس، گفت: در قالب اجرای این طرح توده بدنی ۱۳ میلیون دانشآموز بررسی و اندازهگیری شد، به آنها خدمات مشاورهای ارائه کردیم تا بتوانیم وزن دانشآموزان را متعادل کنیم.
انتهای پیام