بیانیه مشترک ایران و آژانس در پایان سفر گروسی به تهران


بیانیه مشترک ایران و آژانس در پایان سفر گروسی به تهران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران، در پایان سفر مدیرکل آژانس به ایران، بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران، در پایان سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس به ایران، بیانیه مشترکی صادر کردند.

بدر این بیانیه آمده است که سازمان انرژی اتمی ایران (سازمان) و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (آژانس) روح همکاری و اعتماد متقابل تقویت شده که به بیانیه مشترک ۵ شهریور ۱۳۹۹ در تهران منجر شد و اهمیت تداوم آن همکاری و اعتماد را مورد یادآوری و تایید مجدد قرار دادند.

 سازمان، آژانس را مطلع کرد که به منظور پایبندی به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی (قانون) تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» (قانون)، ایران اجرای اقدامات داوطلبانه، آنگونه که در برجام آمده است، را از ۵ اسفند ۱۳۹۹ متوقف خواهد کرد.

 با در نظر گرفتن موارد فوق و به منظور تداوم فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت آژانس، سازمان و آژانس نسبت به موارد زیر توافق کردند:

۱- ایران به اجرای کامل و بدون محدودیت موافقتامه پادمانی با آژانس مطابق روند گذشته ادامه می‌دهد.

۲- بر اساس یک تفاهم موقت فنی دو طرفه که با قانون ایران سازگار باشد، آژانس به فعالیت‌های ضروری نظارت و راستی‌آزمایی  به مدت سه ماه ادامه ‌دهد. (طبق فهرست فنی پیوست)

۳- تفاهم صورت گرفته به طور پیوسته مورد بازنگری قرار خواهد گرفت تا نسبت به کارکرد آن برای هدفی که در نظر گرفته شده است، اطمینان حاصل شود.

 

در بحث پایش و نظارت ظرفیت‌های بسیار خوبی ایجاد شده است
هم اکنون بخوانید

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا