فرهنگ ایثار و شهادت، وجه تمایز ایران با دیگر کشورهاست

محمد برامکی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با شهدای انقلاب و دفاع مقدس، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه ما تبیین فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: این صندلی‌ها و جایگاهی که ما داریم ثمره یک انقلاب بزرگ و خون پررنگ شهداست و درخت انقلاب با خون شهدا آبیاری شده که اگر فرهنگ ایثار و شهادت نبود ما هیچ تفاوتی با دیگر کشورها نداشتیم.

برامکی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ما به فرهنگ  و راه شهدا تکیه کرده و مطمئناً شهدا ناظر بر عملکرد ما هستند، عنوان کرد: ما باید گرامیداشت یادواره شهدا را لحظه به لحظه و روز به روز در زندگی خود داشته باشیم، چنانکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بارها مردم و مسئولین را به خواندن زندگینامه و وصیت‌نامه شهدا تشویق کرده‌اند.

فرماندهسپاه ناحیه الیگودرز افزود: کسانی‌که مسئولیتی در نظام اسلامی دارند باید مراقب و متوجه  باشند کجا قدم می‌گذارند و بدانند وظیفه هایشان در منصبی که دارند چیست، چراکه حقیقتاً امروز کار کردن از دوران دفاع مقدس  سخت‌تر است.

وی افزود: همین که بعد از ۴۳ سال تمام دنیا یک طرف و ایران یک طرف مذاکرات است ثمره خون شهداست و این مورد در هیچ کجای دنیا دیده نشده است.

برامکی بیان کرد: هدف از برگزاری کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان ترویج فرهنگ ایثار، از خود گذشتگی و شهادت، بالا بردن روحیه مقاومت، جهاد و شهادت، ترویج سبک زندگی شهدا، تبلیغ روحیه انقلابی و ایجاد وحدت و همدلی است.

انتهای پیام

شجریان که بود؟
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا