عارف بنیطرفی در گفتوگو با ایسنا در خصوص مشکلات ایجادشده برای آژانسهای تلفنی پس از آغاز فعالیت تاکسیهای اینترنتی و استارتآپها اظهار کرد: از زمانی که استارتآپهای اینترنتی وارد بازار شدند، به دلیل استفاده از حربه دامپینگ (قیمتشکنی) که از نظر قانونی و حقوقی نیز دارای ایراداتی است و متاسفانه پیگیری نشده است؛ بسیاری از مشاغل از جمله تاکسیهای تلفنی، تحت شعاع قرار گرفتهاند.
وی افزود: ما موافق تکنولوژی و به دنبال به روز کردن صنف خود هستیم اما این استارتآپها خدماتی که دارای نرخ مشخصی هستند را با قیمت کمتر عرضه میکنند و برای ایجاد محبوبیت و جذب مشتری، مابهتفاوت قیمت ایجادشده را از جیب خود پرداخت میکنند.
رئیس اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه اهواز تصریح کرد: با این کار، نیت تاکسیهای اینترنتی و استارتآپهای مربوط به خدمات حمل و نقل، این بود که مشاغلی مانند تاکسیسرویسها و آژانسها که سابقهای طولانی در عرصه خدمات حمل و نقل دارند را حذف کنند.
بنیطرفی بیان کرد: این استارتآپها در شهرهای بزرگ مانند تهران که مسافتها طولانی است، قیمتهای پایینی برای جابهجایی مردم ارائه دادند که برای رانندگان صرفه اقتصادی نداشت و افرادی که صرفا کارمند یا به دنبال شغل دوم بودند، از این موضوع استقبال کردند.
وی گفت: این استارتآپها، بیشتر از رانندگانی که در آژانسها مشغول به کار بودند و نظم خاصی داشتند، استفاده کردند و علائم مشخصشده برای آژانسها مانند تابلوی روی سقف، بغلنویسیها و شطرنجنویسیهای روی درب موتور خودرو که در کل کشور یکسان است را حذف کردند.
رئیس موسسات اتومبیل کرایه اهواز با اشاره به حذف فیلترهایی که رانندگان برای ورود به آژانس باید از آنها رد میشدند نیز افزود: بیشتر استارتآپهای اینترنتی مربوط به خدمات حمل و نقل، گواهی عدم سوءپیشینه و تست اعتیاد از رانندگان خود اخذ نمیکنند.
انتهای پیام