۱۵هزار تخت بیمارستانی در دست احداث / رشد ۱۳۰درصدی حقوق پرسنل بهداشت و درمان

به گزارش ایسنا، دکتر سیدکامل تقوی نژاد در نشست خبری ویدیوکنفرانسی بخشی از اقدامات حوزه معاونت توسعه مدیرت، منابع و اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی وزارت بهداشت طی یک سال گذشته را تشریح کرد.

وی گفت: در یک سال گذشته در کنار مدیریت بهینه مبارزه با کووید۱۹، اقدامات وزارت بهداشت در زمینه توسعه زیرساختها متوقف نشد و بلکه رشد قابل توجهی داشت و کارهایی انجام شد که بخش عمده ای از تلاشهای موفق نظام سلامت مرهون این زیرساختها خواهد بود.

وی افزود: تا سال۹۲ حدود ۹۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور داشتیم که از سال ۹۲ تا ۹۸ حدود ۲۸هزار تخت به مجموعه تختهای بیمارستانی کشور اضافه شد. در سال ۹۹ نیز حدود ۳۵۶۲ تخت بیمارستانی اضافه شد و به این ترتیب در مجموع در بخش دولتی ۳۰ درصد از ظرفیت فیزیکی تخت های بیمارستانی مربوط به دولتهای تدبیر و امید است.

تقوی نژاد گفت: همچنین حدود ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در دست احداث داریم که در صورتی که اعتبارات کافی اختصاص یابد مجموع تختهای بیمارستانی این دولت به ۴۶ هزار تخت بیمارستانی خواهد رسید. همچنین مجموعا پنج هزار میلیارد اعتباراتی بوده که در این زمینه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: ۷۴۶۰ پروژه بهداشتی به بهره برداری رسیده است. به دنبال اقدامات انجام شده، نسبت تخت بیمارستانی از ۱.۶ نسبت به هر هزار نفر به ۲.۳ صدم رسیده است.

تقوی نژاد اقدام مهم انجام شده در سال ۹۹ را بحث توسعه تختهای ویژه دانست و در این باره گفت: شاهدیم قبل از سال ۹۲ مجموعا ۴هزارو ۹۶ تخت ویژه داشتیم که تا سال ۹۸ مجموعا ۲۱۵۸ تخت دیگر اضافه شده است که قابل توجه است. در سال ۹۹ نیز ۲۱۶۱ تخت اضافه کردیم و ۱۴۲۴ تخت نیز در دست احداث داریم. بنابراین در مدت اخیر سال ۱۳۹۹ معادل ۲۵ درصد تختهای آی سی یو کشور را احداث کردیم.

بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی ۶ استان کشور
هم اکنون بخوانید

وی درباره اقدامات انجام شده برای توسعه ظرفیت اکسیژن سازها نیز گفت: موضوع قابل توجه در مدیریت کووید بحث اکسیژن سازهاست. می دانید که یکی از فاکتورهای اساسی در بهبود بیماران، ظرفیت هایی است که در زمینه اکسیژن ایجاد کردیم. افزایشی که در ظرفیت اکسیژن ساز از سال ۹۲ تا ۹۸ ایجاد شده ۱.۴ برابر و در سال ۹۹، ۳۳۰ درصد رشد کرده است. مجموعا از ظرفیتی که در کشور بوجود آمده است حدود ۹۲هزار لیتردر دقیقه در سال ۹۹ ایجاد کردیم. بنابراین اگر در سال ۹۲ ما همزمان ۲۰هزار بیمار را می توانستیم اکسیژن برسانیم در آذر امسال این رقم به ۶۵هزار بیمار افزایش یافته است که رشد بسیار قابل توجهی در این زمینه است.

معاون وزیر بهداشت همچنین گفت: در سال جاری موضوعی که در اعتماد نو به نقل از برنامه قرار داشت بحث ترمیم حقوق همکاران و بهبود وضعیت رفاهی آنها بود که در این زمینه تلاش هایی در دستور کار است و مجموع حقوق و مزایای همکاران نسبت به ۹۷ بالغ بر ۱۳۰ رشد داشته است. همچنین بحث دیگر ایجاد عدالت در بین گروه های مختلف همکاران است که همپای رشد حقوق و مزایای همکاران رسمی و پیمانی تلاش کردیم حقوق و مزایای همکاران ضریب کا و شرکتی و … نیز افزایش یابد. اکنون میزان حقوق همکاران غیررسمی ما بین ۷۰ تا ۸۰ درصد همکاران رسمی است.

ادامه دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا