بوی پیک چهارم در استان مرکزی به مشام می رسد

دکتر سید محمد جمالیان یازدهم بهمن ماه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه در استان مرکزی روند افزایش بیماری کووید ۱۹ را شاهدیم، اظهار کرد: متاسفانه ماحصل عدم رعایت پروتکل ها را در جنوب کشور مشاهده می کنیم به طوری که امروز شهرهای جنوبی از وضعیت آبی به زرد رسیده اند که حاصل سفرهاست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و طبق آمار هفته گذشته به غیر از اراک، دلیجان و خنداب باقی شهرستان‌ها در وضعیت آبی قرار دارند، تصریح کرد: عادی انگاری در استان در حال مشاهده است و خاطرات شهریورماه را تداعی می کند. هر بار که ویروس حالت تهاجمی می گیرد با بستری بیشتر همراه خواهد بود و لازم است که موفقیت حاصله ر ا به راحتی از دست ندهیم.

جمالیان افزود: نزدیک به شب عید هستیم و توقف فعالیت صنوف تبعات بسیاری را برایمان به همراه خواهد داشت و تنها می توان با رعایت پروتکل ها فشار وارده به صنوف و کارمندان را تحت کنترل درآورد چراکه اگر با پیک روبرو شویم راهی جز تعطیلی نخواهیم داشت. در حال حاضر بوی پیک چهارم در کشور به مشام می رسد و استان مرکزی از این قاعده مستثنی نیست. روز گذشته همزمان ۹ بیمار بدحال نیازمند ICU بودند در حالی که اخیرا، بخش ویژه تقریبا خالی شده بود.

وی با بیان اینکه ۹ شهرستان استان آبی اعلام شده اند، اما این ارزیابی حاصل بررسی آمار هفته قبل است، گفت: اگر تصمیم گیری ها را بر این مبنا بگذاریم، دو هفته آینده غافلگیر می شویم. این رنگبندی‌ها نباید ملاک بازگشایی و فعالیت ها باشد، ویروس خیلی سریع غافلگیرمان می کند و در این صورت باید تاوان سنگینی پرداخت کنیم.

چالش‌های غربالگری بینایی کودکان در دوران کرونا و نگرانی مردم/ ضرورت غربال سالانه ۳ تا ۶ ساله ها
هم اکنون بخوانید

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: یک سال تلاش شد که با کرونا زندگی کنیم و انتظار می رفت که زیرساخت ها برای برگزاری انتخابات هیات‌ها و برگزاری مجامع در این مدت فراهم می شد، بزرگترین کار در کشور که آموزش است در حال برگزاری به شکل غیرحضوری است، اما شاهدیم که تلاش می شود مجامع به صورت حضوری برگزار شوند و برای برگزاری حضوری مجامع به دانشگاه و ستاد فشار وارد می کنند، در حالی که نباید کوتاه آمد.

به گزارش ایسنا، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با اشاره به اینکه در هفته اول بهمن ماه نسبت به هفته پایانی دی ماه شاهد خیز ملایمی از شیوع ویروس در استان هستیم، افزود: ۳۹۰ مورد مثبت شناسایی شده در هفته پایانی دی ماه با رشد ۴۶ درصدی در هفته اول بهمن به ۵۶۹ مورد رسیده است به طوری که در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۲۲۸ مورد به ۳۱۷ مورد، در دانشکده ساوه ۱۳۷ نفر به ۱۴۲ نفر و دانشکده خمین ۲۵ نفر به ۱۱۰ نفر افزایش یافته و در خمین رشد ۳۴۰ درصدی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد موارد بستری در استان رشدی ۲۱ درصدی داشته است به طوری که ۴۲ نفر هفته پایانی دی ماه به ۵۱ نفر در هفته ابتدایی بهمن ماه رسیده است، گفت: موارد بستری در دانشگاه علوم پزشکی اراک، ساوه و خمین در بازه زمانی مذکور به ترتیب رشد ۲۸ درصدی، ۱۴ درصدی و ۳۳ درصدی داشته است.

علیمحمدی در خصوص موارد سرپایی بیماری کرونا در استان اظهار کرد: ۳۴۸ مورد سرپایی در هفته پایانی دی ماه با رشد ۴۹ درصدی به ۵۱۸ نفر در هفته اول بهمن رسیده است. در این شاخص در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک رشد ۴۱ درصدی، در ساوه رشد ۵ درصدی و در خمین نیز رشد ۳۸۲ درصدی گزارش شده است.

تذکرات نماینده پیرانشهر و سردشت به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه در بازه زمانی مذکور موارد فوتی در استان ۳۸ درصد افزایش یافته است، افزود: هشت مورد فوتی هفته پایانی دی ماه به ۱۱ متوفی در هفته ابتدایی بهمن ماه رسیده است که این افزایش در واقع با رشد ۶۷ درصدی در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ثبت شده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به انجام ۸۹۳۱ رپید تست(تست سریع) در استان از تاریخ ۱۶ آذرماه تاکنون، گفت: براساس انجام این تست ها، ۸۵۶ مورد مثبت شناسایی شده است.

علی محمدی خواستار وحدت رویه بیشتر در خصوص برگزاری مراسم ها، نمایشگاه ها و مجامع مختلف شد.

به گزارش ایسنا؛ بر اساس مصوب این جلسه، برگزاری هر گونه انتخابات و برگزاری مجامع کانون ها، صنایع، شرکت ها و تعاونی ها و … به شکل حضوری ممنوع است و حتما در این خصوص باید از ستاد استانی مجوز دریافت شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا