علی رضا محمدی کرجی ران صبح امروز(۲۹ دی ماه) با اشاره به انجام پروژه «روسازی بتنی معابر و تقاطعات» اراضی پشتیبانی و محورهای اصلی بندر شهیدرجایی اظهارداشت: این پروژه در راستای ارتقای کیفیت عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین در بندر شهید رجایی عملیاتی شده و هم اکنون درحال انجام است.
وی درخصوص تکنیک بکار رفته در اجراو دلایل انتخاب این روسازی « بتنی غیرمسلح درز دار» بیان کرد: از آنجا که بندر شهید رجایی دارای بیشترین تردد بارهای سنگین در میان بنادر کشور بوده و از طرفی به دلیل آب و هوای گرم بندر و ریزش مواد خورنده و حلال قیر، با مطالعات دقیق، روسازی بتنی بهترین گزینه انتخابی برای اجرا در بندر تشخیص داده شد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بابیان اینکه با یک پایش دقیق و مبتنی بر اصول تخصصی مدیریت روسازی، سطح خدمت دهی روسازی آسفالتی موجود بندر مورد ارزیابی قرار گرفت تصریح کرد: این ارزیابی به صورت جزء به جزء بررسی شده و بر اساس سطوح خدمت (پی سی آی) اقدام به اولویت بندی جهت تغییر روسازی از آسفالت به بتنی شد.
محمدی کرجی ران به مقایسه هزینه های اجرای این نوع روسازی با روسازی های متداول نیز اشاره ای داشت و گفت: هزینه اجرای این نوع روسازی تنها کمی بیشتر از روسازی های آسفالتی است اما عمر مفید آن فقط با احتساب نگهداری سالیانه بسیار کم هزینه و به ۲۵ سال می رسد.
وی اضافه کرد: این موضوع باعث می شود که این نوع روسازی در بلند مدت بسیار مقرون به صرفه تر از روسازی آسفالتی باشد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: این پروژه در فاز اول خود بیش از ۱۸ کیلومتر از معابر اصلی و ۲۵ هزار متر مربع از تقاطعات را شامل می شود.
وی اظهار امیدواری کرد: عملیات تعمیرات اساسی سایر معابر و تقاطعات بندر شهید رجایی به طول ۲۲ کیلومتر به روش فوق در اولویتهای بعدی قرار داشته که در سال آینده آغاز می شود.
انتهای پیام