اختصاص یک‌ میلیارد دلار به شهرداری‌تهران برای توسعه حمل و نقل


اختصاص یک‌ میلیارد دلار به شهرداری‌تهران برای توسعه حمل و نقل

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این که شرایط برای واردات اتوبوس فراهم شده است، گفت: یک میلیارد دلار از محل منابع خارجی در اختیار شهرداری تهران برای توسعه حمل و نقل عمومی قرار گرفته است.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، اسحاق جهانگیری صبح شنبه در جمع پایگاه خبریان با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد امسال نیز اوراق مشارکت مورد نیاز شهرداری تهران را برای اجرای طرح های عمرانی طبق تعهدات قانونی در اختیار این نهاد قرار دهیم، گفت: متاسفانه به دلیل تحریم‌ها، فشار اقتصادی به بودجه کشور و شهرداری‌ها وارد شد و از طرف دیگر به دلیل کاهش درآمدهای نفتی درآمد دولت به طور مستقیم و غیرمستقیم نظیر عوارض ناشی از واردات کالاها کاهش یافته است با این وجود دولت در اولین سالی که تحریم ها برداشته شد ۲ میلیارد دلار از محل منابع چین به مترو کلان شهرها اختصاص داد که یک میلیارد دلار آن متعلق به شهرداری تهران بود.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی برای خرید و ساخت بیش از ۹۵۰ واگن مترو گفت: وضعیت تراکم مردم در مترو و اتوبوس های درون شهری وضعیت مناسبی نیست و به عنوان یک مسئول از اینکه مردم مجبور هستند چنین شرایطی را تحمل کنند ناراحت هستم.

وی افزود: خوشبختانه با تصویب ستاد کرونا مقرر شد که برای واردات اتوبوس ساخته و نیمه ساخته به کشور اقدامات لازم انجام شود تا بخشی از نیازهای کلان شهرها هر چه سریعتر برطرف شود در عین حال از تمام ظرفیت های شرکت های سازنده اتوبوس برای رفع نیازهای شهری استفاده خواهیم کرد.

مرکز بررسی‌ها درصدد تبدیل نظرات نخبگانی به راهبردهای اجرایی در حوزه انرژی است
هم اکنون بخوانید

 جهانگیری با اشاره به حضور در مراسم های افتتاح طرح های عمرانی شهرداری تهران در دوران آقای قالیباف و آقای حناچی گفت: شهرداری تهران نهاد بسیار مهمی است و مسائل پایتخت از اهمیت بسیاری برخوردار است. امروز کارهای جدیدی به بهره برداری رسید که برای مردم منطقه جنوب شرق تهران حائز اهمیت است.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اختیارات مدیریت شهری طبق قوانین کشور گفت: موضوعی نظیر آب و فاضلاب که در اختیار دولت است باید در اختیار شهرداری قرار گیرد، در این خصوص دولت میلیاردها تومان سالانه برای تامین آب شهروندان تهرانی هزینه می کند که به نوعی کمک به مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: شاید یکی از دلایلی که این بخش ها به مدیریت شهری واگذار نشده است، نبود آمادگی لازم در شهرداری تهران و محدودیت منابع مالی این نهاد بوده است که بخش عمده ای از درآمدهای آن متاسفانه از فروش غیرقانونی تراکم در سالهای گذشته انجام می شد که خوشبختانه با ریل گذاری جدید در شهرداری تهران این امر متوقف شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا