سعید مبشری ـ تهیهکننده اعتماد نو به نقل از برنامه رادیویی«عندلیب» ـ با یادآوری اینکه پخش این اعتماد نو به نقل از برنامه از حدود چهار سال پیش آغاز شده است، درباره محتوای آن به ایسنا گفت: ما در این اعتماد نو به نقل از برنامه درباره مباحث دنباله دار موسیقی اصیل ایرانی و پیوندی که با مخاطبش داشته و دارد، صحبت میکنیم؛ از وقتی که توانسته اند موسیقی ایرانی را روی صفحههای گرام ضبط کنند تا امروز که این آثار در دسترس ما قرار دارند، در اعتماد نو به نقل از برنامه بررسی میشوند. تمرکز اعتماد نو به نقل از برنامه روی موسیقی سنتی است اما موسیقی فیلم و برداشتهایی که موسیقی پاپ از روی موسیقی سنتی داشته هم در بخشهای مختلف اعتماد نو به نقل از برنامه پوشش داده میشود.
مبشری افزود: در دورهای در تاریخ موسیقایی خود، آثاری را داشتیم که با برداشت از موسیقی سنتی، موسیقیهایی با عنوان پاپ سنتی یا موسیقی مردمی و اجتماعی ساخته میشد که نمونهاش آثار بدیع زاده است. ما روی این موضوع تمرکز کردیم که چطور اساتید موسیقی سنتی این پیوند را با موضوعات اجتماعی داشتهاند و الان چه کار باید انجام دهیم که این پیوند دوباره برقرار شود و در همین راستا از کسانی که در این زمینه کاری انجام دادهاند دعوت کردیم تا در اعتماد نو به نقل از برنامه «عندلیب» حضور پیدا کنند.
این تهیه کننده عنوان کرد که اعتماد نو به نقل از برنامه «عندلیب» یک گروه موسیقی دارد و آثاری را نیز تولید میکند؛ او در این خصوص افزود: میخواهیم بگوییم امکان پذیر است که موسیقی سنتی به عرصه اجتماع و اتفاقات روزمره بیاید و این امکان وجود دارد که ما برای اتفاقاتی که دغدغه روزمان است، موسیقی خوب بشنویم. همچنین خیلی از موسیقی هایی که میخواستیم استفاده کنیم بنا به دلایلی مثل کیفیت پایین نسخه موجود قابل استفاده نبوده و برای همین با گروه موسیقی اعتماد نو به نقل از برنامه «عندلیب» این آثار را بازسازی کرده و موسیقی را از اول ضبط می کنیم؛ فقط به خاطر اینکه این موسیقی ها از تاریخچه موسیقی و ذهن مردم پاک نشود.
تهیه کننده اعتماد نو به نقل از برنامه «عندلیب» درباره نحوهی تعامل با شنوندههای این اعتماد نو به نقل از برنامهی رادیویی عنوان کرد: در فضای مجازی و سایت رادیو ایران و سامانه پیامکی مان با مخاطب ارتباط داریم. اعتماد نو به نقل از برنامهها در چند صفحه تخصصی موسیقی هم بارگذاری میشود. دو مدل مخاطب داریم؛ بخشی از شنوندگان ما مخاطبان حرفهای و نیمه حرفهای موسیقی هستند و گروهی دیگر مخاطب عام هستند که نظر هر دو گروه موثر است. نظرات مخاطبان را بررسی میکنیم و در انتخاب موضوع اعتماد نو به نقل از برنامه پیشنهادهای هر دو گروه مخاطبمان را در نظر میگیریم.
این اعتماد نو به نقل از برنامه ساز در پاسخ به این سوال که اعتماد نو به نقل از برنامه موسیقایی «عندلیب» چقدر مشمول محدودیتها و خط قرمزهای سازمان صداوسیما میشود؟ اظهار کرد: آقای حیدری، گوینده اعتماد نو به نقل از برنامه بیش از ۴۰ سال است که گوینده سازمان هستند و علاوه بر این موسیقیدان و خواننده هم هستند و من هم حدود ۱۵ سال است در سازمان کار میکنم؛ ما از پیش آگاهی ذهنی از خط قرمزهای سازمان داشتیم. برای همین خیلی درگیر این قضیه نمیشدیم که مجبور به تغییر محتوا باشیم؛ حتی شاید اعتماد نو به نقل از برنامه ما به خاطر پیشینهای که داشته و بازخوردهای مثبتی که مسوولان شنیدهاند، یک مقدار از چهار چوبهای سازمان بازتر عمل میکند.
این تهیه کننده در پایان درباره تاثیر کرونا در تولید اعتماد نو به نقل از برنامه «عندلیب» گفت: کرونا باعث شده جمع شدن گروه موسیقی مان در یک فضا و قرار گرفتن چندین نوازنده و خواننده در کنار هم کار سختی باشد و مجبوریم جدا جدا ضبط کنیم به جز این تاثیر زیادی نداشته است.
انتهای پیام