استقبال وزیر امورخارجه آلمان از موضع بایدن درقبال برجام

به گزارش ایسنا، هایکو ماس، وزیر امورخارجه آلمان در گفت وگو با روزنامه در فونکه به سوالاتی درباره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا پاسخ داد.

ماس در پاسخ به این سوال که “آیا از پایان دوره کاری ترامپ در کاخ سفید خوشحال است؟ ” اظهار داشت: من از اینکه در اطاق بیضی (دفتر رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید) دیگر کسی نباشد که در صحبت هایش اروپا را در کنار روسیه و چین به عنوان بزرگ ترین دشمنان ایالات متحده تلقی می کند، خرسند هستم.

وی ادامه داد: به طور قطع ما از اینکه جو بایدن می خواهد آمریکا را در بازگشت به توافق آب و هوایی پاریس، سازمان بهداشت جهانی و همچنین توافق هسته ای وین با ایران (برجام) هدایت کند، بسیار خوشحال هستیم.

به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا تاکنون بارها وعده داده است که با آمدن به کاخ سفید به توافق هسته ای با ایران که پیشتر ترامپ در سال ٢٠١٨ به طور یک جانبه از آن خارج شده بود، بازمی گردد.

این موضع از سوی طرف های دیگر برجام، به ویژه اروپایی ها و همچنین مقامات دموکرات آمریکایی مورد استقبال و حمایت قرار گرفته است.

هفته گذشته ١٥٠ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای خطاب به بایدن تاکید کردند که از خواسته او برای بازگشت بی قیدوشرط به برجام کاملا حمایت می کنند.

انتهای پیام

رئیس‌جمهور درگذشت پدر شهیدان فهمیده را تسلیت گفت
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا