به گزارش ایسنا، بنا براعلام روابط عمومی اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، متن نامه اتحادیه تاکسیرانی به شاه آبادی معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:
«صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین رسانههای اجتماعی ضمن آنکه وظیفه دارد لحظات سرگرم کنندهای برای مخاطبین ایجاد نماید، نباید نقش اصلی و بنیادین خود یعنی سازندگی فکری و فرهنگ سازی را به فراموشی بسپارد. بویژه آنکه مخاطبین این رسانه ملی تمامی اقشار جامعه و تمامی ردههای سنی را در بردارد.
متأسفانه این نخستین مرتبه نیست که اعتماد نو به نقل از برنامه سازان صدا و سیما و یا مجریان محترم آن با سهل انگاری و بی توجهی خاطر قشر شریف و زحمتکش تاکسیرانان را مکدر میسازند. آنهم در شرایط فعلی که اثرات مخرب کرونا ویروس بر سلامت فردی و خانواده آنان و نیز بر وضعیت درآمد و معیشت این عزیزان سایه سیاهی افکنده است.
در اعتماد نو به نقل از برنامه تلویزیونی “دستپخت” مجری اعتماد نو به نقل از برنامه با پرسشی ناآگاهانه، نه تنها جایگاه اجتماعی و شان مشاغل آبرومندی چون رانندگی با تاکسی را حرمت نمی نهد بلکه با مرز بندی مشاغل و ایجاد حساسیت، فرزندان بیش از ۳۶۰ هزار تاکسیران امین و با عزت نفس را در برزخ خوب و بد شغل پدر قرار داده است.
شاید اگر یاد میگرفتیم بزرگمردی به عنوان و لقب نیست و در هر حرفه و شغلی می توان خدمتگزارانی صدیق و دلسوز بود و فرزندانی برومند، مسئولیت پذیر و متعهد تربیت کرد؛ همانند تاکسیرانان شریف این مرز و بوم که با همت والای خود شبانه روز در تلاش هستند تا سفره زندگی خود را به لقمه نانی حلال مزین نمایند، قدرشناسی و سپاسگزاری فرزندان این تلاشگران خستگی ناپذیر را با پرسشهایی از نوع حرفه و شغل پدر امتحان نمیکردیم.
لذا شایسته است ضمن آنکه به فوریت و با اولویت از این عزیزان دلجویی شود؛ اعتماد نو به نقل از برنامهسازان، مجریان، نویسندگان و تهیه کنندگان و عوامل اعتماد نو به نقل از برنامههای تلویزیونی نیز در گفتار وکلام خود بویژه نسبت به صاحبان مشاغلی از این دست که علیرغم سختی کار، بسیار آسیب پذیر هستند توجه و دقت بیشتری بعمل آورند.” »
انتهای پیام