به گزارش ایسنا، سیدابوالحسن فیروزآبادی در دیدار با رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانهای درخصوص گزارش تشریح ارایهشده از وضعیت بازیها در کشور گفت: عملکرد بنیاد بازیهای رایانهای در کشور و بازسازی ساختار، فرآیند و ماموریتهای آن نشان از رخداد یک تحول امیدوارانه است و خوشبختانه تهدیدهای این حوزه به خوبی احصاء شده که در صورت نیاز میتوان سیاستهای لازم را در جلسات شورای عالی فضای مجازی برای تعیین دستورالعملها در سازمانها و نهادها مصوب کرد.
وی افزود: بازیهای رایانهای در حال حرکت به سمت شبکهای جهانی و آنلاین هستند که این علاوه بر فرصت با تهدیداتی همراه است که نیاز به تمهیدات لازم برای مقابله با آن دارد.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به این که تولید دانش از تخیل شروع شده و فرضیه اولین قدم در آن است تاکید کرد: در جهان پست مدرن امروز که انسانها اصولا در آن نسبیگرا و سطحینگر شدند بازیهای رایانهای برای تقویت قوه تخیل و تولید دانش و نوآوری کمک خواهد کرد.
فیروزآبادی با بیان این که اوقات فراغت انسانها رو به افزایش بوده و هر فرد در زندگی ساعات بسیاری را در یک اکوسیستم نیمه جدی و خیالانگیر که حالت سرگرمی دارد میگذراند، تصریح کرد: بازیهای رایانهای امروز با احتمال پیشی گرفتن از رسانهها در آینده اقتصاد بزرگی خواهند داشت که باید با نگاه اجتماعی و پایه اقتصاد به آن پرداخته شود.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی افزود: نیاز است تا مدل اقتصادی مناسب با تاکید بر دو محور حمایت از بازیهای داخلی و شکلگیری شرکتهای بزرگ در این حوزه در کنار شرکتهای کوچک برای گردش چرخه این صنعت طراحی شود.
فیروزآبادی با تاکید بر این که در استخراج مدل مناسب اقتصادی این حوزه توجه به جذب سرمایه اهمیت دارد، گفت: ضمن حفاظت از بازار داخلی نباید فضایی ایجاد شود تا شرکتها به سمت انحصارگرایی پیش روند و میتوان با الگوبرداری از سند حمایت از پیامرسانها شرکتهای بزرگ حوزه فضای مجازی را ترغیب به فعالیت در این حوزه کرد. ما باید برای آینده فضای مجازی با تلاش گسترده و همسو با جهان با تاکید بر فرهنگ، زبان و سرزمینمان به عنوان نقاط قوت آماده باشیم.
وی با اشاره به وضعیت کشورهای ژاپن و چین در حوزه بازیهای رایانهای و تاکید آنها بر قومشناسی گفت: باید پژوهشهای قومشناسانه در کشور برای شناسایی فرهنگ و ذائقه خیال مردم درجهت ترغیب آنها انجام شود چرا که یکی از راههای حکمرانی فضای مجازی مدیریت سرگرمی است و در مدیریت سرگرمی رکن اصلی بازیهاست که چین به خوبی با درک آن سالها پیش دراین حوزه گام برداشته است، بنابراین در کشور باید فعالیت در این حوزه با نگاه جدی، قومشناسی و اجتماعی صورت گیرد.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر چشمانداز حوزه بازیهای رایانهای، اعلام کرد: نباید اجازه نفوذ کشورهای خارجی را در این حوزه دهیم و باید در کنار فعالیت سکوهای بزرگ خارجی، سکوهای داخلی در این بازار بزرگ اقتصادی تقویت و فعال باشند.
انتهای پیام