رسیدگی به شکایات اتباع در سامانه ۱۹۵/خریداری حداکثر ۳ سیم‌کارت با مدارک هویتی معتبر

به گزارش ایسنا، چند روز پیش فرشته حسینی – بازیگر افغان سینمای ایران – در اینستاگرام نوشت: وقتی خواهر کوچکم نتوانست در مدرسه آنلاین شرکت کند، مادرم متوجه شد که برای سیم‌کارتش مشکلی به وجود آمده، به مخابرات می‌رود و مشکل را می‌گوید و به مادرم می‌گویند که صاحب سیم‌کارت باید بیاید. مادر من خودش نمی‌تواند سیم‌کارت بخرد چون مدارک اقامتی‌اش، کارت آمایش است و حالا به مادرم سیم‌کارت جدیدی نمی‌فروشند.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در واکنش به این موضوع اعلام کرد: هیچ محدودیتی برای واگذاری سیم‌کارت به مهاجرینی که دارای مدارک اقامتی معتبر هستند وجود ندارد. برای واگذاری سیم‌کارت به مادر ایشان، هیچ استعلامی از سامانه احراز هویت سازمان تنظیم مقررات نشده است. این بدان معناست که دفتر خدمات ارتباطی، از وظایف خود تخطی کرده است. به او گفته‌اند سیم‌کارت به شما نمی‌دهند، تا چند تومان پول بیشتر بگیرند و نقره داغش کنند.

در این راستا به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قره‌داغی -مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری- گفت: اگر اتباع غیرایرانی در مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطی و فناوری اطلاعات (ICT) روستائی دچار مشکل شده و این دفاتر از ارایه خدمت به آنان خودداری کنند، می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۹۵ به آدرس https://۱۹۵.cra.ir یا تماس با شماره ۱۹۵ شکایت خود را از این دفاتر ثبت کنند.

وی افزود: به شکایات اتباع غیرایرانی در مورد عدم ارایه خدمات در دفاتر پیشخوان و خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات به صورت فوری رسیدگی می‌شود.

قره‌داغی درباره تعداد سیم‌کارت‌هایی که اتباع غیر ایرانی می‌توانند تهیه کنند، گفت: اتباع غیر ایرانی با داشتن مدارک هویتی معتبر شامل کارت پناهندگی، کارت اقامت (آمایش)، گذرنامه معتبر، کارت هویت و کارت سبز می‌توانند حداکثر سه سیم‌کارت فعال تلفن همراه به نام خود خریداری کنند.

ثبت ۴ سم در روسیه و عدم شناخت از کشاورزی ایرانی عامل برگشت محصولات بود/ رژیم صهیونیستی در فلفل دلمه‌ای از ایران شکست خورد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا