تشریح برنامه‌های دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت در هفته وحدت

مرتضی خدمتکار -مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت- در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اعتماد نو به نقل از برنامه‌های دفتر تبلیغ و ترویج در هفته وحدت گفت: محور اصلی وحدت در سایر دنیا قرآن است، به همین منظور برای هفته وحدت ده ویژه اعتماد نو به نقل از برنامه پیش‌بینی شده است که از امروز همزمان با آغاز هفته وحدت رسما آغاز به کار  می‌کنند. البته این اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها تا پایان هفته وحدت ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: عمده فعالیت‌ها نیز در استان‌ها خواهد بود تا از این طریق از ظرفیت استان‌ها در جهت ترویج ظرفیت مردمی و عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی به رویدادها بیشتر بهره ببرند.

وی اظهار کرد: اولین اعتماد نو به نقل از برنامه ما جشنواره ملی «داستانک» با موضوع شخصیت پیامبر گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان متولی این جشنواره خواهد بود و فراخوان جشنواره فوق نیز در هفته وحدت منتشر خواهد شد.

خدمتکار یادآور شد: جشنواره شعر «پیام‌آور وحدت» به عنوان دومین اعتماد نو به نقل از برنامه این دفتر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد. فراخوان این جشنواره نیز در ایام هفته وحدت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتماد نو به نقل از برنامه دیگر ما در استان کردستان با عنوان «چهل محفل قرآنی» در نقاط مختلف استان در ایام هفته وحدت خواهد بود، خاطرنشان کرد: این اعتماد نو به نقل از برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و همزمان با آن در فضای مجازی نیز منتشر می‌شود.

وی بیان کرد: در استان خوزستان اعتماد نو به نقل از برنامه مسابقه «خطابه‌خوانی» به زبان‌های عربی و فارسی با محوریت آیات و روایات با موضوع وحدت را خواهیم داشت. همچنین در استان آذربایجان غربی نیز ۱۲ نشست تخصصی وبیناری با موضوع «وحدت اسلامی» با حضور علمای شیعه و سنی استان برگزار و خروجی این نشست‌ها در قالب کلیپ‌های فاخر تولید و در فضای مجازی بازنشر خواهد شد.

حضور دو فیلم کوتاه از تولیدات باشگاه فیلم سوره در جشنواره فیلم کوتاه شارجه
هم اکنون بخوانید

خدمتکار استان هرمزگان را نیز به عنوان مجری برگزارکننده مسابقه «کتاب‌خوانی وحدت» نوشته آیت‌الله محمدباقر حکیم معرفی کرد.

وی در مورد اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایی که در شهر تهران برگزار خواهد شد، گفت: مسابقه «فرازخوانی قرآن کریم» با موضوع شمیم وحدت با محوریت آیات وحدت اسلامی در دو حوزه عمومی و اختصاصی برگزار خواهد شد و قرار است افراد ویدئوهای خود را به صورت شخصی ضبط و برای دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند. در بخش عمومی تاکید بر روی جمع‌های خانوادگی و گروه‌های دوستانه است تا آیات وحدت را در کنار هم تلاوت کنند. در بخش تخصصی هم قاریان ممتاز در سطوح مختلف کشوری می‌توانند تلاوت‌های خود را در این بخش ارسال کنند. نفرات برتر این دو حوزه در ۳۰ آبان‌ماه همزمان با میلاد شاه عبدالعظیم الحسنی(ع) معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

خدمتکار بیان کرد: در تهران اعتماد نو به نقل از برنامه‌ی دیگری با عنوان «عطر همدلی» را داریم که یک اعتماد نو به نقل از برنامه تلویریونی با همکاری جهاد دانشگاهی در هفته وحدت پخش و در پیام رسان‌های داخلی هم به صورت کلیپ‌های کوتاه منتشر خواهد شد. این اعتماد نو به نقل از برنامه هشت قسمت است که هر قسمت نیز یک مسابقه پیامکی خواهیم داشت که هرشب به ۱۰ نفر جوایزی اهدا خواهد شد.

وی حمایت از چاپ و نشر و توزیع کتاب‌هایی که با موضوع وحدت اسلامی هستند را جزو دیگر اعتماد نو به نقل از برنامه‌های این دفتر دانست.در این بخش حمایت‌های لازم را خواهیم داشت و کتاب‌های مربوطه را بین اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان دینی توزیع خواهیم کرد تا آثار علمی ارسال و برای مصرفی هدف‌مند در اختیار علاقمندان قرار بگیرد.

پارک ممنوع!
هم اکنون بخوانید

خدمتکار آخرین اعتماد نو به نقل از برنامه شاخص این دفتر را جشنواره ملی «نغمه‌های محمدی» معرفی کرد و گفت: فراخوان این جشنواره در هفته وحدت اعلام خواهد شد و گروه‌های مختلف تواشیح، هم‌خوانی و حتی موسیقی‌های آئینی می‌توانند به این جشنواره آثار خود را ارسال کنند. جوایز ارزنده‌ای برای این بخش در نظر گرفته شده است و امیدواریم آثار خوبی را در این جشنواره شاهد باشیم.براساس اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی‌های انجام شده اختتامیه سه جشنواره ملی ذکر شده در نیمه اسفندماه در آستانه عید مبعث خواهد بود که در آن زمان برگزیدگان را اعلام و تجلیل از آنها صورت خواهد گرفت.

وی در مورد گروه سنی موردنظر در این اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها گفت: این جشنواره‌ها مختص گروه‌ سنی خاصی نیست، البته طبیعی است که ما در جشنواره‌های «داستانک» و «شعر» با گروه سنی کودک و نوجوان روبرو نیستیم اما محدودیتی هم برای این جشنواره‌ها وجود ندارد. نکته مهم این است که آثاری که ارائه می‌شود از کیفیت مناسب برخوردار باشد تا بتوانیم در آینده نه چندان دور در قالب مجموعه‌های خوب و جذاب در اختیار رده‌های سنی مختلف قرار دهیم.  

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا