از انهدام باندهای سرقت تا توقیف محموله قاچاق و کشف حشیش

سرهنگ جوشن سهرابی ضمن تبریک روز کارآگاه به تمامی کارآگاهان پرتلاش و زحمت کش استان بوشهر، در خصوص اقدامات شاخص و عملکرد پلیس آگاهی بیان کرد: با تلاش کاراگاهان، کارشناسان و ماموران پرتلاش پلیس آگاهی، با کاهش ۱۶ درصدی وقوع جرایم خشن جنایی در ۶ ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل و نسبت کشف به وقوع ۱۱ درصدی در کشف جرایم خشن جنایی روبه رو بودیم.

انهدام ۹۳ باند مجرمانه و دستگیری ۲۰۶ سارق در بوشهر 

وی اظهار کرد: تعداد ۹۳ باند مجرمانه در ۶ ماهه اول سال جاری شناسایی و منهدم شد، که منتج به دستگیری ۲۰۶ نفر سارق و کشف ۱۰۷۰ فقره انواع سرقت شده است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری شاهد کاهش ۳۴ درصدی وقوع سرقت به عنف در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل بودیم، و با مهار و کنترل جرایم سرقت، به کاهش ۱۲۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل دست پیدا کردیم.

وی با اشاره به دست یابی، نسبت کشف به وقوع ۹۲ درصدی در مجموع سرقت ها، منفی بودن وقوع جرایم خشن گروگانگیری، سرقت از مغازه طلافروشی و سرقت از بانک و راهزنی، افزود: این مهم حاصل تلاش های همکاران زحمتکش ما در پلیس آگاهی است.

سرهنگ سهرابی تاکید کرد: در چندین عملیات مختلف ۱۰۹ نفر خریدار اموال مسروقه شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: در این مدت ۶۱۲ فقره جرم کلاهبرداری کشف شده که نسبت کشف به وقوع ۹۹ درصد در این جرم بوده است.

دستگیری سارق حرفه ای با ۸ فقره سرقت در کنگان

" از سه زن در موگویی" تا "زنگ خطر بیماری قلبی"
هم اکنون بخوانید

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری یک نفر سارق حرفه ای سابقه دار و کشف ۸ فقره سرقت در شهرستان کنگان خبر داد.  

سرهنگ حیدر سوسنی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و منزل در سطح شهرستان کنگان دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی آن فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی صحنه های سرقت و انجام تحقیقات پلیسی یک نفر سارق حرفه ای و سابقه دار شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه توسط ماموران پلیس آگاهی دستگیر شد.

سرهنگ سوسنی با بیان اینکه متهم در بازجویی های فنی پلیس به ۸ فقره سرقت اماکن خصوصی و منزل اعتراف کرد، عنوان کرد: سارق پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر به شهروندان هشدار داد؛ نسبت به ایمن کردن منازل خود در جهت پیشگیری از سرقت اقدام و هر مورد مشکوک را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

توقیف محموله میلیاردی قاچاق در دشتستان 

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از توقیف یک دستگاه خودرو سمند و کشف مقادیری کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد. 

سرهنگ فرهاد آراوند با اعلام این خبر گفت: در سال جهش تولید و به منظور حمایت از کالا و کارگر ایرانی، مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا به عنوان اولویت مهم مأموریتی در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفته است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: روز گذشته مأموران انتظامی در ایستگاه بازرسی شهید صلاحی در حین کنترل وسایل نقلیه عبوری به یک دستگاه خودرو سمند به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و آن را برای بررسی‌های بیشتر متوقف کردند.

تمدید مهلت ثبت نام دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
هم اکنون بخوانید

وی بیان کرد: در بررسی های انجام شده از وسیله نقلیه توقیفی ۲۰ کارتن “لنت ترمز” خودرو و یک گونی انواع “پوشاک” خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان با اعلام اینکه برابر نظر کارشناسان، ارزش محموله قاچاق کشف شده ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت. 

کشف بیش از ۱۱ کیلو حشیش در دشتستان

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از توقیف یک دستگاه خودرو پژو پارس و کشف ۱۱ کیلو و ۶۰۰ گرم “حشیش” خبر داد. 

سرهنگ فرهاد آراوند در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با انجام تحقیقات شبانه روزی در راستای اجرای طرح برخورد با عناصر اصلی توزیع کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر و با ایجاد چتر اطلاعاتی از انتقال محموله مواد مخدر به وسیله یک دستگاه خودرو پژو پارس از محور مواصلاتی آن شهرستان به استان فارس مطلع شدند.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس دشتستان با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با حضور در یکی از محور های مواصلاتی آن شهرستان، خودرو پژو پارس حامل مواد مخدر را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی دشتستان با بیان اینکه در بازرسی از خودرو توقیف شده ۱۱کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف شد، عنوان کرد: در این رابطه ۲ متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

انتهای پیام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا