پایان تحریم تسلیحاتی، شکست سنگینی برای آمریکا بود


پایان تحریم تسلیحاتی، شکست سنگینی برای آمریکا بود

بلومبرگ در تحلیلی به پایان تحریم تسلیحاتی پرداخت و نوشت: تلاش دولت آمریکا برای تمدید این محدودیت‌ها و تحریم‌‌ها در شورای امنیت سازمان ملل شکست سنگین و بد برای آمریکا بود.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از بلومبرگ، انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران پیروزی دیپلماتیک بزرگی  برای ایران به حساب می آید. تلاش دولت آمریکا برای تمدید این محدودیت‌ها و تحریم‌‌ها  در شورای امنیت سازمان ملل شکست سنگین و بد آمریکا را به‌دنبال داشت، همانطور که تلاش آن‌ها برای به کار انداختن مکانیسم ماشه بی‌نتیجه بود. 

ایران اکنون حداقل از نظر  تئوری و بر اساس بند پایان تحریم‌ها به بازار خرید و فروش سلاح بازگشته تا بتواند سلاح‌ خرید و فروش کند.

روسیه و چین نیز متمایل  هستند به این کشور سلاح  پیشرفته، تانک و موشک بفروشند. این پایان تحریم‌ها برای رقبای ایران در خلیج فارس به‌خصوص رقبای اصلی آن یعنی عربستان و امارات متحده عربی نگران‌کننده و خطرناک است.

اما آن‌ها ممکن است بخواهند تا با دسترسی به تسلیحات آمریکایی وارد رقابت تسلیحاتی با ایران شوند تا برتری فنی خود بر تهران را حفظ کنند و با ایران مقابله کنند.

از طرف دیگر دستیابی ایران به فناوری‌هایی است که تسلیحات ساخت داخل را توسعه داده و هم تهدیدی برای رقبا است‌ و به ایران قدرت بیشتری داده است‌.

سیستم‌های هدف‌گیری و مسیریابی پیشرفته و نوین ایران برای موشک‌ها و پهپاد‌ها، می‌تواند به ایران کمک کند آسیب بیشتری به رقبا بزند و رقبا را تهدید کند.

بنابراین اگر روس‌ها و چینی‌ها خواهان فروش اسلحه به ایران باشند و در مقابل تحریم‌های آمریکا شجاع باشند قابل پیش‌بینی است که ایرانی‌ها جت و تجهیزات سنگین نظامی سفارش دهند.

ارتش اجازه تعدی و تجاوز از سوی هیچ کشور بیگانه‌ای را نخواهد داد
هم اکنون بخوانید

نیروهای سپاه چندین دهه است که نتوانسته‌اند تجهیزات و سخت‌افزار‌های جنگی وارد کنند و این پایان تحریمی می‌تواند برای آن ها اتفاق خوبی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا