از اعلام برگزاری دادگاه‌های جرم سیاسی در آبان تا دستگیری برخی شهرداران تهران

اخبار مهم حقوقی این هفته ایسنا را در این گزارش می‌خوانید:

آغاز ثبت‌نام آزمون وکالت سال ۱۳۹۹ 

داوطلبان شرکت در آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۹ کانون‌های وکلای دادگستری ایران می‌توانند برای ثبت‌نام در این آزمون  تا ۱۶ مهر اقدام کنند.‌

 آزمون وکالت، ۲۸ آذرماه برگزار می شود. 

پرونده روح‌ الله زم ویژه است/اولین دادگاه‌های جرایم سیاسی در آبان

در نشست خبری هفته گذشته غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه  گفت: در آبان ماه اولین دادگاه‌های مربوط به جرم سیاسی را شاهد خواهیم بود و این بیانگر این است که قوه قضائیه آمادگی رسیدگی موارد در چارچوب قوانین را دارد.

وی از صدور حکم رییس سابق هلال احمر و نیز صدور برخی از احکام دادگاه های ویژه مفاسد اقتصادی خبر داد و با اشاره به پرونده زم گفت: پرونده زم پرونده ویژه‌ای است و مطمئن باشید بعد از قطعیت دادنامه و وصول پرونده به دادسرا برای اجرای حکم، حتما از ناحیه مراجع رسمی اطلاع رسانی می شود و گمانه زنی‌هایی که  اعلام می شود قابل اعتماد نیست.

 حقوق بشر واقعی محترم است

یکی دیگر از اخبار مهم حقوقی سخنان حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی رئیس قوه قضاییه بود که اعلام کرد: حقوق بشر واقعی و برخاسته از دین را محترم می‌شماریم.                        وی افزود: وقتی رهبر انقلاب فرمان حفظ ارزش پول ملی را صادر کردند، باید میدان داران اقتصاد با تاسی به سال‌های دفاع مقدس برای اجرا این فرمان سر از پا نشناسیم.                                 

محمدیان خبر داد: اشتغال ۳۰ درصد زندانیان در زندان
هم اکنون بخوانید

دستگیری تعدادی از شهرداران شهرهای تهران

محمدجواد حشمتی رییس کل دادگستری استان تهران نیز در هفته گذشته  گفت: برخی شهرداران مرتکب جرم رشوه‌ خواری می‌شوند و از این رو عدم نظارت دقیق شوراهای شهر موجب این آسیب‌ها می‌شود.   

آزادی ۳۸۰۹ زندانی جرایم غیرعمد در نیمسال ۹۹

یکی دیگر از اخبار مهم قضایی در هفته ای که گذشت مربوط به آزادی ۳۸۰۹ زندانی جرایم غیرعمد در نیمسال ۹۹ از سوی ستاد دیه کشور بود. 

کلیه مجازات های جرایم نقدی بزودی اصلاح می‌شود

علی فرهادی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری گفت: کلیه مجازات های نقدی جرایم در همه قوانین با پیشنهاد وزارت دادگستری و تصویب هیئت وزیران با درجات هشت گانه ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی منطبق می گردد. مثلا جزای نقدی جرم اعمال نفوذ برخلاف حق که قانون آن در سال ۱۳۱۵ تصویب شده، ۱۰ هزار ریال است و عملا هیچ بازدارندگی ندارد؛ لذا با این تجویز قانونی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و وزارت دادگستری را مامور این اصلاح مجازات کرده به زودی انجام می شود.          

رسیدگی به پرونده‌ خبرآنلاین در دادگاه مطبوعات

احمد مومنی راد سخنگوی هیات منصفه مطبوعات گفت: در دادگاه مطبوعات هفته گذشته  به پرونده مدیر مسئول خبرگزاری خبر آنلاین به اتهام  نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی رسیدگی شد  که پس از پایان جلسه دادگاه هیات منصفه در اتهام فوق الذکر متهم  را با اکثریت آرا مجرم دانست و با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف دانست.

انتهای پیام                    

پمپئو: مذاکره با ایران برای اسرائیل خطرناک است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 4 =

دکمه بازگشت به بالا