صدور ویزای کار برای کارگران از سوی سلیمانیه

خالد جعفری در جلسه نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان که با حضور علی اوسط هاشمی معاون وزیر و رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور در اتاق بازرگانی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: جلسات و توافقاتی با استاندار سلیمانیه داشتیم که قرار شد در خصوص صدور ویزای کار، خاصتاً برای کردستان اقداماتی انجام دهند که پیگیر هستیم. 

وی در این خصوص افزود: این امر زمانی امکانپذیر است که حتماً به آموزش های مهارتی در سازمان فنی و حرفه ای جایگاه خاصی بدهیم و استانداردها را تعریف کنیم. 

جعفری همچنین اذعان داشت: در صورتی که صدور ویزای کار تحقق پیدا کند، بسیار موارد مطرح شده در این جلسه محقق می شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، در این جلسه خاطرنشان کرد: با رویکرد چند ماهه اخیر استان سعی کردیم انسجام خاصی را در بحث آموزش های مهارتی در استان به وجود بیاوریم. 
وی همچنین به راه اندازی سامانه و ثبت آموزش های دستگاه های محتلف در زمینه مهارت آموزی با مرکزیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای اشاره و از امیدواری کرد این رویکرد سبب ایجاد انسجام و هم افزایی شود. 

جعفری همچنین به ارتباط بخش دولتی و غیر دولتی اشاره کرد و گفت: این ارتباط باعث نیازسنجی های هدفمند منجر به کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال شده است. 

وی در ادامه از تلاش کارگروه توسعه اشتغال استان برای تدوین “سند اشتغال استان” خبر داد و اظهار داشت: رییس اتاق بازرگانی به عنوان عضو و تعدادی دیگر از حاضرین نیز در جلسات کارگروه حضور دارند که قطعا موارد مدنظر ایشان با هماهنگی های لازم میان بخش خصوصی و دولتی، لحاظ خواهد شد تا این سند بتواند اثربخشی لازم را داشته باشد.

جمهوریت به معنی کامل تحقق پیدا کند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا