به گزارش ایسنا، علی باقرزاده در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا پدیدهای غیر منتظره و ناشناخته برای نظامهای آموزشی، اقتصادی و سیاسی کشورهای مختلف جهان بود، خاطر نشان کرد: شیوع ویروس کرونا بزرگترین وقفه آموزشی را در مدارس جهان بعد از جنگ جهانی ایجاد کرد.
وی بر پایش و بررسی تاثیر ویروس کرونا بر روند فرایند یاددهی یادگیری تاکید کرد و افزود: بررسی دسترسی دانش آموزان به آموزش با کیفیت مهمترین راهبرد پروژه مهر است.
باقرزاده با بیان اینکه نظامهای آموزشی دنیا به یک استراتژی روشن و مطلوبی جهت مواجه با پدیده کرونا نرسیدهاند، اظهارکرد: اکثر توصیههای آموزشی در ارتباط با کرونا در جهان کلی و کوتاه مدت بوده و نتیجه آن نامعلوم است.
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش درک شرایط کرونایی را مهمتر از اقدامات انجام گرفته در این حوزه دانست و گفت: تبیین شرایط پیش آمده و داشتن اعتماد نو به نقل از برنامه استراتژی در حوزههای مختلف لازمه حل بسیاری از مشکلات احتمالی است.
باقر زاده با بیان اینکه هرچه وقفه آموزشی بیشتر باشد نرخ بازگشت کمتر است، خاطر نشان کرد: دانش آموزان پایههای ورودی ابتدایی و متوسطه از تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا آسیب پذیرتر هستند.
وی با تاکید بر توجه به زمان آموزش در دوره ابتدایی در شرایط کرونایی گفت: پژوهشها نشان دادهاند ۳۰تا ۳۵درصد زمان آموزش به هدر میرود پس باید به گونهای اعتماد نو به نقل از برنامهریزی شود که دانش آموز در زمان آموزش درگیر یادگیری شود.
باقرزاده با بیان اینکه دانش آموزان از رفتار و کردار معلم درس میگیرند بیان کرد: متاسفانه آموزش مجازی در روند تعامل بین معلم و دانش آموز اختلال ایجاد میکند و باید برای این مهم نیز اعتماد نو به نقل از برنامهریزی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه کارکرد اجتماعی مدرسه در شرایط کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است خاطر نشان کرد: دانش آموزان بسیاری از مهارتهای اجتماعی و زندگی را در مدرسه یاد میگیرند و باید در بحث آموزش مجازی، مهارت آموزی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
باقرزاده با بیان اینکه کرونا و ماندن دانش آموزان در خانه، سلامتی آنها را تحت تاثیر قرار میدهد اظهار کرد: اجرای بسته تحولی پایش و ارزیابی وزن دانش آموزان نقش موثری در کنترل وزن دانش آموزان دارد.
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: با توجه به اختلال کرونا در روند نظارت بر جریان یادگیری باید در این راستا اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی مدونی متناسب با شرایط کرونا داشته باشیم.
باقرزاده با بیان اینکه بر اساس پژوهشهای انجام شده استفاده از فناوری برای معلم، اولیا و دانش آموز استرس ایجاد میکند گفت: حمایت از فرهنگیان در شرایط فعلی ضروری است.
وی با اشاره به راهاندازی شبکه اختصاصی شاد در کشور اظهار کرد: شبکه شاد در حال تکمیل است و روز بروز قابلیتهای مختلفی از قبیل برگزاری آزمون، تکلیف گیری، پوشه گیری و برقراری ارتباط زنده در این شبکه ایجاد میشود.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی در پایان از رایزنی جهت افزایش سهم شبکه شاد از پهنای باند اینترنت کشور خبر داد.
انتهای پیام