ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران و مربیان پیش‌دبستانی در آموزش قرآن

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در پنجاه و پنجمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور که با حضور برخی از اعضا و ارتباط با اعضای استانی این کمیسیون به‌صورت مجازی در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، ضمن تشکر از تلاش همکاران این حوزه در خصوص بررسی و تدوین سطح‌بندی اهداف آموزش عمومی قرآن اظهار کرد: نکته‌ای که در سطح‌بندی اهداف آموزش عمومی قرآن باید به‌طورجدی در نظر گرفته شود این است که سطح‌بندی آموزش مسائل قرآنی باید با اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی منسجم و بر طبق مطالعات و نظرات متخصصین در این زمینه انجام شود و آموزش قرآن را به‌صورت گام‌به‌گام پیش ببرد. در هر سطح باید یک‌قدم نسبت به سطح قبلی جلوتر باشیم و این پیشرفت را حس کنیم.

حاجی میرزایی در مورد طرح توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران دوره ابتدایی و مربیان مراکز پیش‌دبستانی در آموزش قرآن کریم گفت: در اهمیت این دوره ازنظر تأثیر بر دانش آموزان تردیدی نیست.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم فقط از طریق آموزش‌های ضمن خدمت نمی‌توانیم انتظار توانمندی واقعی را از معلمان و مربیان دبستان و پیش‌دبستانی در زمینه آموزش قرآن داشته باشیم.

وی افزود: باید توجه کنیم که پیش از ارائه نظر بر روی کاغذ باید به خروجی و نتایج کار دقت داشته باشیم و اگر شرایطی وجود دارد که نتایج مطلوب و پایداری از انجام طرح نداشته باشیم، انجام سریع طرح را باید منوط به تحقیقات بیشتر کنیم تا ضریب اطمینان را از حصول نتایج مورد نظر بالا ببریم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وزیر آموزش‌وپرورش سومین دستور کار جلسه امروز را بررسی پیش‌نویس ضوابط عضویت دستگاه‌ها در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های آموزش عمومی قرآن بیان کرد و گفت: واقعاً باید تلاش کنیم و این مستلزم تلاش مستمر دبیرخانه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قران است؛ و باید طرح‌های ارائه‌ شده در این جلسات در دبیرخانه بررسی و کامل شده و سپس در این جلسات مطرح و تصویب شود.

امضای سه تفاهم‌نامه همکاری در راستای توسعه و ترویج حمل‌ونقل پاک
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 4 =

دکمه بازگشت به بالا