به گزارش ایسنا، داود اسماعیلپور- مدیر عامل شرکت نیرومحرکه- با اشاره به اعتماد نو به نقل از برنامه تولید شرکت نیرو محرکه در سال جاری اظهار کرد: این شرکت با هدف توسعه قوای محرکه و عرضه محصولات اتوماتیک توسط گروه صنعتی ایرانخودرو، تولید محصولات جدیدی از جمله گیربکس شش دنده دستی، گیربکس شش دنده اتوماتیک AMT، گیربکس شش دنده اتوماتیک AT و گیربکس شش دنده اتوماتیک DCT را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: گروه صنعتی نیرو محرکه با اتکا به دانش طراحی، فناوری، نوآوری و ساخت انواع گیربکس دستی و اتوماتیک خودرو، انواع موتورسیکلت به ویژه برقی، قطعات قوای محرکه و ارائه خدمات صنعتی و آموزشی به دنبال ایفای نقش مؤثر در زنجیره تامین صنعت خودرو و خلق ارزش پایدار از طریق فروش داخلی و صادرات برای سهامداران و سایر ذینفعان است.
اسماعیلپور طراحی و ساخت گیربکس شش دنده دستی MT6 را از جمله محصولات جدید این شرکت خوانده و گفت: این گیربکس با هدف بهبود قابلیت رانندگی، کاهش مصرف سوخت، بهبود تعویض دنده با استفاده از سینکرونایزرهای دوبل و تریپل و سیستم تعویض دنده کابلی است که اعتماد نو به نقل از برنامهریزی و روند تولید آن آغاز شده و در نیمه دوم سال جاری، تولید آزمایشی آن کلید خواهد خورد. پروژه طراحی و ساخت گیربکس نیمه اتوماتیک AMT6 نیز جهت استفاده در خودروهای اقتصادی با هدف افزایش رضایت مشتری و راحتی رانندگی و کاهش مصرف سوخت تعریف شده است.
مدیرعامل شرکت نیرو محرکه تصریح کرد: خط مونتاژ گیربکس AT6 در حال نصب بوده و تا پایان امسال به مرحله تولید آزمایشی خواهد رسید. از ویژگی های این محصول ، سهولت در رانندگی و افزایش رضایت مندی مشتریان است.
این مقام مسئول، گیربکس DCT6 را از دیگر محصولات آتی نیرو محرکه معرف کرد و گفت: تولید این محصول نیز با هدف بهبود شتابگیری و رضایت مشتری و همچنین کاهش مصرف سوخت در مقایسه با سایر خودروهای گیربکس اتوماتیک صورت گرفته که با طی مراحل نهایی، در سال ۱۴۰۱ صحهگذاری شده و در سال بع از آن (۱۴۰۲) به مرحله تولید آزمایشی خواهد رسید.
این در حالی است که فرشاد مقیمی- مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو – در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام این خودروسازی، ضمن اینکه تدوین نقشه راه محصول و قوای محرکه را از اقدامات بسیار مهم و موثر در اعتماد نو به نقل از برنامههای توسعهای ایران خودرو برشمرد، تاکید کرد: طراحی و توسعه گیربکسهای شش سرعته دستی و AMT و توسعه پروژه گیربکسهای اتوماتیک AT و DCT در دستور کار قرار دارد. همچنین ارتقای موتورهای جاری از منظر استاندارد آلایندگی و مصرف سوخت، در کنار طراحی و توسعه خانواده موتور سه استوانه درحال انجام است. درحال حاضر تمامی خودروهای بنزینی براساس استانداردهای یورو۵ تولید می شود، برای محصولات گازسوز نیز اقدامات لازم صورت گرفته و با دریافت تاییدیه ها، این محصولات نیز با استاندارد یورو ۵ تولید و عرضه خواهد شد.
همچنین چندی پیش، معاون طراحی و تکوین محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو در معرفی و ارائه آمار ظرفیت تولید محصول راناپلاس، اعلام کرد که اعتماد نو به نقل از برنامه تولید خودرو راناپلاس با گیربکس پنج دنده دستی است که در آینده نزدیک به گیربکس شش دنده MT و AMT، فرمان برقی و موتور EC۵ مجهز میشود.
انتهای پیام