دریافت آنلاین خدمات مالی برای مردم ممکن شد 

به گزارش ایسنا، عباس معمارنژاد اظهار کرد: موضوع “فراگیری مالی” به عنوان یکی از دغدغه‌های دولت، بدین معنی است که مردم در حوزه خدمات مالی از جمله بانک، بیمه و بورس، به تمام محصولات و خدمات مالی به شکل کم هزینه، سریع و راحت دسترسی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از ثمرات  “نسخه الکترونیکی سفته” و “تسهیلات و اعتبارات دیجیتال” فراهم سازی فراگیری مالی است، گفت: هم اکنون مردم ما در اکثر نقاط کشور می‌توانند خدمات مالی خود را به صورت آنلاین دریافت کنند و وقتی خدمات مالی، امکان دریافت پیدا می‌کند طبیعتا، کمک کننده رشد اقتصادی و کاهش فقر خواهد بود.

معاون وزیر اقتصاد افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی به دنبال تدوین استراتژی فراگیری مالی است و پروژه‌های الکترونیکی کردن و دیجیتالی کردن بانک‌ها، بیمه ها و بورس در راستای فراگیری مالی تفسیر می‌شود.

معمارنژاد ادامه داد: در گذشته اگر شخصی می‌خواست تسهیلات دریافت کند، مجبور بود بصورت حضوری به بانک مراجعه کند تا کلیه مراحل از قبیل درخواست تسهیلات، امضای قرارداد، ارائه تضمین و دریافت و پرداخت اقساط آن را به شکل فیزیکی انجام دهد ولی در پروژه امروز، تمام این مراحل به صورت الکترونیکی و دیجیتالی انجام می‌شود.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه مراجعه حضوری و فیزیکی به بانک برای انجام اقدامات مالی، در برخی مواقع زمینه ساز افزایش فساد است، گفت: در این پروژه، شفافیت بسیار افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

افزایش ۶۴ درصدی درآمد صادرات گاز/ بهره‌برداری از ۵۰۳ کیلومتر خطوط انتقال گاز جدید
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا