نارضایتی عمومی از عملکرد نتانیاهو/ هزاران اسرائیلی خواهان کناره‌گیری نخست‌وزیر هستند

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، براساس نتایج این نظرسنجی، ۶۴ درصد اسرائیلی‌ها معتقدند،‌ عملکرد نتانیاهو خوب نیست، همچنین ۵۳ درصد از کسانی که خود را راست‌گرا خواندند از عملکرد او ابراز نارضایتی کردند و ۴۶ درصد نیز از تظاهرات مقابل منزلش حمایت می‌کنند.

با این وجود نتانیاهو همچنان در راس افراد مناسب برای نخست وزیری است و در مقایسه با دیگر رقیبانش از حمایت ۳۴ درصدی برخوردار است در حالی‌که یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون ۱۵ درصد و نفتالی بنت، رئیس لیست “یامینا” ۱۴ درصد حمایت مردمی دارند.

اما نکته قابل توجه کاهش حمایت مردمی از بنی گانتس، نخست وزیر جایگزین و وزیر جنگ کنونی اسرائیل و رسیدن حمایت از او به ۱۰ درصد است.

تنها ۳۲ درصد معتقدند نتانیاهو در بخش اقتصاد ناشی از بحران کرونا عملکرد خوبی داشته است.

در حالی‌که حمایت‌های مردمی از او در موج اول به بیش از ۷۰ درصد رسیده بود اکنون حمایت مردمی از او در ماه ژوئیه از ۶۲ درصد تا تقریبا نصف کاهش یافته است.

درباره تظاهرات مردمی علیه او در مقابل منزلش نیز ۴۶ درصد با آن موافق بوده و ۳۸ درصد با آن مخالفت کردند.

همچنین دو نظرسنجی طی دو روز گذشته کاهش گسترده حمایت مردمی لیکود به ۳۱ تا ۳۲ کرسی را نشان داد.

اگر انتخاباتی جدید برگزار شود طبق نظرسنجی معاریو، لیکود با ۳۲ کرسی اول، یش عاتید – تیلیم با ۱۸ کرسی دوم، لیست مشترک عربی با ۱۵ کرسی سوم، شاس با ۱۰ کرسی چهارم، کاحول لاوان با ۹ کرسی پنجم، یسرائیل بیت‌نو با ۹ کرسی ششم، یهدوت هتوراه با هشت کرسی هفتم و مرتز با هفت کرسی هشتم خواهند بود.

تاکید ترکیه بر لزوم بازگشت میانمار به دموکراسی/گوترش خواستار واکنش بین‌المللی شد
هم اکنون بخوانید

این در حالی است که رسانه‌های عبری امروز (شنبه) بر تظاهرات مجدد اسرائیلی‌ها با درخواست برای کناره‌گیری نتانیاهو به دلیل شکست در اداره بحران کرونا تمرکز کردند.

اعتراضات مردمی در اکثر شهرک‌های اسرائیلی به خصوص در مقابل منزل نتانیاهو ادامه دارد.

رسانه‌ای عبری تاکید کرد، اعتراضات اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی شده عصر امروز شنبه علیه نخست وزیر، سیاست‌هایش و نحوه تعاملش با بحران کرونا ادامه دارد و تظاهرات جدیدی نیز مقابل مقر اصلی اقامت خانواده نتانیاهو در قدس اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی شده و قرار است تظاهرات دیگری در سراسر اسرائیل برگزار شود. احتمال مشارکت هزاران اسرائیلی وجود دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا