مینا اخوان، مدیرعامل این شرکت دانشبنیان در گفتوگو با ایسنا، طراحی و پیادهسازی نرمافزار مدیریت ارزیابی تعالی سازمان (مدال) را از دستاوردهای این شرکت دانست و گفت: این سامانه که مطابق با استانداردهای اروپایی EFQM طراحی و عرضه شده است، قابلیت مدیریت اجرای فرآیند تعالی سازمانی به صورت کاملا سیستماتیک و منعطف را دارد.
وی ادامه داد: در این طرح ویژگیهای فنی جدید و عملکردی به محصول افزوده شده است و این امر هم موجب شده آخرین تغییرات در روش اجرا به صورت منعطف در سیستم پیاده شود، ضمن آنکه از نظر فنی، سامانه قابلیت یکپارچهسازی بالایی با سامانههای مرتبط با مشتری را پیدا خواهد کرد.
اخوان با اشاره به اهمیت سامانههای تعالی سازمانها خاطر نشان کرد: سازمانهای متعالی با استفاده از معیارهای تعالی سازمانی به عنوان چارچوب مدیریت سازمان خود، بـه سوی تعالی حرکت میکنند و به مفاهیم محوری تعالی سازمانی در فضایی مبتنی بر اصول ارزشهای تعالی سازمانی عینیت میبخشند. در واقع دستیابی به اهداف تعالی سازمانی با اجرای پایدار و نظارت بر چارچوبهای معیارهای تعالی سازمانی امکانپذیر است.
مدیر عامل این شرکت دانشبنیان با تاکید بر ضرورت نیاز شرکتها و سازمانها به ارزیابی کسب و کار خود با مدل تعالی سازمانی، یادآور شد: در راستای تسهیل دسترسی سازمانها و ارگانها به معیارهای تعالی سازمانی و ارائه پلتفرم تجمیع شده از وضعیت فعلی سازمانها و وضعیت متعالی و ارائه راهکارها و فرآیندهای بهبود، سامانه فرآیند تعالی سازمانی (مدال) ارائه شده است که موجب بهبود شرایط عمومی سازمانها شده و آنها را در فرآیند پیادهسازی سیستم تعالی یاری میکند.
مجری طرح با اشاره به دریافت تسهیلات نمونهسازی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: در این طرح هدف شرکت ارتقای محصول موجود و افزودن قابلیتها، ویژگیهای فنی و عملکردی جدید به محصول بود؛ از این رو پیش از دریافت ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات نمونهسازی از صندوق نوآوری و شکوفایی، سه نسخه از این نرمافزار طراحی و تدوین شد و در فاز توسعهای با استفاده از تسهیلات صندوق، امکان تکمیل بخشهای فرآیندی و تغییر در بخشهای دیگر سامانه فراهم شد. برای فاز مارکتینگ و بازاریابی نیز به دنبال دریافت تسهیلات هستیم تا بتوانیم دمو نرمافزار را به افراد بیشتری معرفی کنیم.
اخوان در مورد جامعه هدف این نرمافزار نیز گفت: بهرهگیری از این مدل با نگرش سازمانی (کلنگری) به مدیریت این امکان را میدهد تا ضمن ارزیابی سازمان تحت امر خود، بتواند آن را با سایر سازمانهای مشابه مقایسه کند و با ضعفهای موجود در مجموعه مدیریتی خود بیشتر آشنا شود. بنابراین تمامی شرکتها و سازمانها میتوانند این فرآیند را در مجموعه خود عملیاتی کرده و ارزیابی کنند. مدلهای تعالی سازمانی با الگوبرداری از شرکتهای موفق دنیا توانستهاند چارچوب مناسبی را برای مدیریت سازمانها در محیط رقابتی ارائه کنند.
وی در مورد اعتماد نو به نقل از برنامههای آینده شرکت برای فاز توسعهای این سامانه گفت: در حال حاضر در سیستم پیادهسازی شده، کاستیهایی وجود دارد که با دریافت تسهیلات بیشتر از صندوق نوآوری و شکوفایی و جلب مشتریهای سازمانی تغییراتی در سامانه اعمال خواهد شد.
به گفته این محقق، ماژولهایی چون “مدیریت شاخصهای سازمانی”، “نمایش شاخصها در خودارزیابیهای “پروفرما” و شبیهسازی جایزه”، “ایجاد فرم تنظیمات وب سرویسها”، “تولید وب سرویسهای خروجی اطلاعات”، “پرسشنامه به روش رادار”، “داشبورد فعالیت کاربری”، “اجرا و نتایج پروژه بهبود”، “پیادهسازی ساختار جدید پرسشنامه ۹۴+”، “اخذ تاییدیه (استاندارد)” و “ثبت اطلاعات سازمان” از جمله ماژولهای تغییریافته یا ایجادشده در این سامانه هستند که بعد از دریافت تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی اجرایی شدند.
انتهای پیام