شاهکارهایی با چاشنی آرامش + تصویر

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی آرت، در حال حاضر مردم سراسر دنیا شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند. راه‌های مختلفی برای آرامش داشتن در قرنطینه‌های خانگی این روزها وجود دارد که یکی از آن‌ها در ارتباط بودن با هنر است. در این گزارش نگاهی داریم به منتخبی از شاهکارهای نقاشی که حس آرامش را  به بیننده القا می‌کنند.

«کومه‌های علف خشک»۱۸۹۰  اثر  «کلود مونه»

«کلودمونه» که به عنوان یکی از اساتید چیره‌دست امپرسیونیست شناحته می‌شود، علاقه زیادی به خلق تابلوهای نقاشی به صورت مجموعه داشت. یکی از این مجموعه تابلوهای نقاشی این هنرمند «کومه‌های علف خشک» نام دارد که شامل ۱۵ تابلو نقاشی از کومه‌های علف خشک در اوقات مختلف روز و فصل‌های مختلف می‌شود.

این مجموعه تابلوها همواره به دلیل نحوه به تصویر کشیدن تابش نور و تأثیرگذاری در جنبش هنری امپرسیونیسم مورد تحسین قرار گرفته‌اند.

 یکی از این تابلوهای نقاشی که در سال ۱۸۹۰ خلق شد چندی پیش در حرای ساتبیز به قیمت ۱۱۰.۷ میلیون دلار فروخته شد و یک رکورد را در فروش آثار هنری امپرسیونیسم ثبت کرد.

«آبی آسمان» اثر «واسیلی کاندینسکی»

«واسیلی کاندینسکی» هنرمند روس همواره به عنوان یکی از پدران هنر انتزاعی شناخته می‌شود. نظریه‌پردازی‌های او در خصوص رنگ و خطوط نقطه عطفی در تاریخ هنر محسوب می‌شود.

 از آنجایی که «کاندیسکی» در طول دوران حرفه‌ای خود به عنوان یک نقاش از سبک مشخصی پیروی نکرد،‌ با مرور زمان با تغییر کردن منبع الهامش‌، نقاشی‌هایش نیز دچار تغییراتی شد.

او تصمیم گرفت شغل خود به عنوان وکیل و معلم را بنا به دلایلی ترک کند. یکی از این دلایل حضور او در  نمایشگاه آثار امپرسیونیست «موسکو» سال ۱۸۹۶  و مشاهده یکی از  آثار مجموعه تابلوهای نقاشی «‌کومه‌های علف خشک» ‌اثر «مونه» بود.

بازگشت بخش مجسمه سازی به جشنواره هنر مقاومت
هم اکنون بخوانید

«شب پرستاره برفراز رُن» اثر «ون‌گوگ»

شاید اغلب افراد «‌ون‌گوگ» را با «‌شب پرستاره» بشناسند و زمانی که حرف از تابلو نقاشی «شب پرستاره » در میان باشد، تصویر تابلو نقاشی با ستاره‌ها و ابرهای پیچ در پیج در ذهنشان تداعی می‌شود. اما شاید جالب باشد بدانید «ون‌گوگ» تابلو نقاشی مشهور «شب پرستاره» را یک سال پس از «شب پرستاره برفراز رُن» یکی  دیگر از نقاشی‌های «ونسان ون گوگ» است که از شب‌های شهر «ارل»، خلق کرده است.

 «‌شکار لحظه» اثر «خواکین سورولا»

 «خواکین سورولا» نقاش اسپانیایی اغلب تابستان‌ها را همراه با خانواده خود شهر «بیاریتز» واقع در فرانسه و در ۳۵ کیلومتری اسپانیا گذارند. «سورولا»‌ استادشکار لحظه‌ها بود. او در این تابلو نقاشی که اتفاقا «‌شکار لحظه» نام دارد، در یکی از همین تابستان‌ها دختر خود «ماریا» را درحال آماده شدن برای عکاسی به تصویر کشیده است.

« طلوع خورشید بر فراز دریا»‌ اثر «کاسپار داوید فریدریش»

«کاسپار داوید فریدریش» به عنوان  یکی از مشهورترین نقاشان آلمانی عصر خود به شمار می‌رود که در سال ۱۷۷۴ متولد شد. او بیشتر برای تابلوهای منظره کنایه‌ای و پیکره‌های تیره اغلب نیم‌رخ در مقابل آسمان شب،‌ مه صبحگاهی و یا ویرانه‌های متروکه شناخته می‌شود. تخصص او خلق آثاری با اتمسفر رمزآلود بود.

 «رودخانه نور» اثر «فردریک ادوین چرچ»

«فردریک ادوین چرچ» نقاش آمریکایی علاقه زیادی به نورشناسی،‌ علم هواشناسی، گیاه شناسی و بوم‌شناسی داشت و از پیروان مکتب «هادیون ریور»‌(نخستین مکتب نقاشی آمریکایی) محسوب می‌شد. یکی از مشهورترین آثار او تابلو نقاشی «فصل باران در منطقه گرمسیری» است. 

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا