شین بت به دنبال بیماران کرونایی

شین بت به دنبال بیماران کرونایی

رییس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این نهاد تایید کابینه را برای آغاز به کارگیری فناوری ضدتروریستی خود برای کمک به مهار گسترش کرونا در سرزمین‌های اشغالی دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا، در حالی که “ناداف آرگامان”، رییس شین بت، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل، تایید کرده که استفاده از توانایی‌های این نهاد درخصوص شهروندان بیمار از عملیات شین بت علیه فلسطینیان عدول می‌کند، هدف این اقدام در راستای ماموریت کلی این سازمان برای “نجات جان افراد” اعلام شده است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی متعهد شد که نظارت سختگیرانه‌ای درباره حفظ حریم شخصی افراد اعمال شود و عاملان این اقدام از یافته‌های خود تنها برای هشدار دادن به افرادی که احتمالا در معرض کروناویروس هستند، استفاده خواهند کرد، نه برای اعمال قرنطینه علیه افراد با حکم دولت.
او در بیانیه‌ای اظهار کرد: دیگر نهادهای دولتی فناوری لازم برای کمک به این اقدام را در اختیار ندارند. من از حساسیت این موضوع کاملا آگاهم و بنابراین دستور داده‌ام که شمار بسیار محدودی از ماموران به این مساله رسیدگی کنند و اطلاعات آن در پایگاه داده شین بت ذخیره نخواهد شد.
این اقدام از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به عنوان بخشی از تدابیر مقابله با گسترش کرونا مطرح شد و نگرانی مدافعان آزادی‌های مدنی را به دنبال داشته است.
بنی گانتس، رهبر حزب آبی و سفید اسرائیل نیز از این اقدام انتقاد کرده اما نتانیاهو با رد این انتقادها، تاخیر در استفاده از این تدابیر را با “مرگ شمار زیادی از اسرائیلی‌ها” همراه دانسته است.
سرمقاله روزنامه هاآرتص امروز هشدار داده که تدابیر مقابله با کروناویروس حقوق افراد را تهدید می‌کند.
انتهای پیام

آمریکا در دو راهی ترمیم روابط با ترکیه و حفظ مناسبات با کردها
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا