مرز دو غارون برای جابجایی کامیون‌های ایرانی و افغانی

به گزارش ایسنا، محمد مهدی جوانمرد قصاب، رایزن بازرگانی ایران درافغانستان که خود نیز سفیر کشورمان را دراین بازدید همراهی می کرد، افزود:  مدیران مرزی با بیان موانع تسهیل تجاری و تردد اتباع طرفین به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با فراگیری کرونا ویروس و قرنطینه مبتلایان احتمالی،   مواردی از قبیل تجهیز مرز به سنسورهای حرارتی برای شناسایی افراد مشکوک و ضدعفونی مکرر کامیون ها و محوطه های مرزی  واستقرار تیم پزشکی اشاره کردند.

مشاور معاون وزیر صمت ورییس سازمان توسعه تجارت  در خصوص موارد مطرح شده در خصوص تسهیل تجارت و جابجایی کالا در بازدید سفیر ایران از دو غارون گفت: طرح فرماندهی و مدیریت یکپارچه مرزی  برای تسهیل تجارت بین دوکشور از نقطه مرزی دوغارون بین منطقه ویژه اقتصادی، گمرک و بازارچه های مرزی یکی از نکات مهم مطرح شده دراین دیدار بود.

جوانمرد قصاب  در ادامه افزود:  رفع مشکلات نقطه صفر مرزی با افغانستان که مشکلاتی را برای حمل ونقل و جابجایی کامیون ها ایجاد کرده است دومین موضوع قابل اهمیت بررسی های امروز بود.

رایزن بازرگانی کشورمان درافغانستان تصریح کرد: ساماندهی سالن های مرزی به صورتی که  سالنهای تجاری روبروی هم قرار گیرند و سالن‌های مسافری نیز به روبروی هم از پیشنهادات جلسات امروز با مقامات مرزی دوغارون بود  تا هم سازماندهی مناسبی صورت گیرد و هم  رفاه حال خدمات گیرندگان مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان گفت: آخرین موضوعی که در جلسات حاشیه ای مرز دوغارون به آن پرداخته شد شبانه روزی شدن خدمات از سوی گمرک برای تسهیل تردد کالاهای صادراتی و کامیون ها از این مرز بود تا میزان تجارت کشور دراین شرایط کاهش پیدا نکند و بارهای دپو شده زودتر از کشور خارج شود. البته کندی بازگشت کامیونهای خالی افغانی به مرزهای ایران هم از دیگر مشکلات مطرح شده بود که بنا شد سفیر ایران درافغانستان از مقامات کابل آنرا پیگیری کند.

آخرین وضعیت خرید هواپیما توسط ایران؛ از امبرائر و بمباردیه تا سوخو
هم اکنون بخوانید

بهادر امینیان سفیر ایران  در کابل را در این بازدید محمد صدیقی فر سرکنسول ایران در غرب افغانستان، محمدمهدی جوانمرد قصاب رایزن بازرگانی ایران در افغانستان ومشاور معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه  تجارت همراهی می کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا