توزیع سبدهای غذایی برای رفع سوء تغذیه مادران مناطق محروم

به گزارش ایسنا، محسن منصوری با اشاره به فعالیتهای بنیاد مستضعفان در حوزه سلامت مادران باردار و شیرده مناطق محروم، از توزیع ماهانه سبد غذایی برای رفع سوء تغذیه مادران شیرده و فرزندانشان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در ۳۰ استان و ۳۶۰ شهرستان کشور به اجرا درآمده و بنیاد مستضعفان با همکاری وزارت بهداشت، اقدام به توزیع سبد غذایی در میان بیش از ۴۳۰ هزار مادر کرده است.

معاون بنیاد مستضعفان ادامه داد: این سبد غذایی شامل ۱۳ قلم مواد غذایی تعریف شده است که از ابتدای اجرای این طرح تا کنون بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار سبد غذایی میان مادران شیرده و باردار مناطق محروم توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ارزش هر سبد غذایی بیش از ۱۳۰ هزار تومان است گفت: از ابتدای امسال تا اول بهمن ماه، بیش از ۷۲۹ هزار سبد غذایی برای رفع سوء تغذیه مادران شیرده و باردار در مناطق محروم کشور توزیع شده و قرار است این رقم تا پایان سال جاری به ۷۷۰ هزار سبد غذایی برسد.

منصوری خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ۹۴ درصد مادران تحت پوشش، از روند وزن گیری مطلوبی برخوردار شده‌اند و ۹۲ درصد کودکان آنها رشد مطلوبی داشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، وی با بیان اینکه این سبد غذایی از ماه چهارم بارداری مادران مناطق محروم تا ماه ششم شیردهی آنها را شامل می شود، گفت: علاوه بر رفع سوء تغذیه در خلال اجرای این طرح، مادران با حضور در کلاسهای آموزشی و مراقبت دوران بارداری، تحت آموزشهای فرهنگ سازی تغذیه قرار گرفته و تلاش می شود تا امنیت روانی آنها با کاهش استرس و نگرانی شان تامین شود.

بازدید رییس‌جمهور از پروژه نیمه‌تمام بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی امام خمینی شهریار
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا