غیبت ۵ عضو شورا مانع تصویب بودجه سال ۹۹ شهرداری اراک شد

عصر دوشنبه پنجم اسفندماه در صحن رسمی شورای شهر اراک مقرر بود که بودجه سال ۹۹ شهرداری اراک پس از ۴۵ ساعت کار در کمیسیون اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه، بررسی ۲۰ ساعته در کمیسیون های تخصصی و بررسی نهایی طی سه روز اخیر، در صحن فوق العاده شورا به تصویب برسد، که غیبت مرتضی سورانه به عنوان نایب رییس و طوفان محمدی دبیر شورا، فرزانه رحمتی، کاوه فلک افلاکی و سعید نادری مانع تصویب بودجه شد.

در این جلسه محصولی پیشنهاد داد که موارد بررسی شده در بودجه به تصویب برسد که پیمان رشیدی اعلام مخالفت کرد و محصولی در پاسخ به این مخالفت گفت: اشکال را باید به غایبان گرفت که جلسه را از اکثریت انداخته اند، اعضای حاضر در شورا ۳ روز از صبح تا شب برای بررسی بودجه حاضر شدند و دیگر اعضا نیز باید در صحن حاضر می شدند.

مرادی نیز بیان کرد: بررسی بودجه از روز شنبه(سوم اسفندماه) از قبل تعیین شده بود و اعضای ۱۱ نفره شورا نیز در جریان موضوع بودند. اینکه به یکباره ۵ نفر حاضر نمی شوند باید پاسخگو باشند. می توان با ۶ رای بودجه تصویب شده را به فرمانداری فرستاد و غایبان باید پاسخگو باشند.

پیمان رشیدی پیشنهاد داد که برای تصویب بودجه منتظر نظر ۵ عضو غایب شویم و فردا سه شنبه جلسه ای در این خصوص برگزار شود که این پیشنهاد با مخالفت علیرضا مرادی، حامد آجرلو و علی جعفر محصولی مواجه شد.

مرادی به دلیل حضور نداشتن در استان این پیشنهاد را نپذیرفت، آجرلو خواستار تضمین حضور قطعی ۵ عضو غایب در جلسه فردا شد و اعلام کرد، همین لحظه اعضای غایب اعلام کردند که فردا حاضر نخواهند بود و محصولی نیز بیان کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، از فردا تا یک هفته آینده به هیچ عنوان در جلسات حضور نخواهم یافت و در نهایت با وجود اصرارهای ایرج رضایی و پیمان رشیدی این پیشنهاد مورد قبول قرار نگرفت و در نتیجه تصویب بودجه انجام نشد.

رسیدگی به امور خانواده شهدا از اولویت های ناجا است
هم اکنون بخوانید

محمد حسین فدایی رییس شورای شهر نیز بیان کرد: بررسی و جمع بندی بودجه ۹۹ شهرداری اراک امروز به پایان رسید، البته هنوز پیوست ها به دست شورا نرسیده است و امیدواریم این امر تسریع شود و با تکمیل بررسی ها بودجه به فرمانداری ارسال شود.

رضایی در واکنش به صحبت شهردار مبنی بر افزایش ندادن رقم بودجه ۹۹ شهرداری اراک، گفت: شورا ریالی به بودجه اضافه نکرده است بلکه فقط جابجایی و براساس قانون جرح و تعدیل صورت گرفته است، همچنین به عنوان عضو شورا می توانم در خصوص موضوع تهاتر در نظر گرفته شده در بودجه اعلام نظر کنم و باید روند کارشناسی شود.

علیرضا مرادی در خصوص اجرای پروژه ۵۵ متری در اراک بیان کرد: چرا خیابان ادبجو که ۴۰ سال درگیر موضوع تعریض است یا خیابان شهید بهشتی با این حجم ترافیک و تردد مورد رسیدگی قرار نمی گیرد و جایی که در اولویت نیست با اسم خبیث ۵۵ متری که ۱۶ سال سایه سنگین آن بر سر اراک بوده است در دستور کار قرار گرفته است در حالی که باید تعریض خیابان ادبجو مدنظر قرار می گرفت.

محمد حسین فدایی نیز در این خصوص گفت: طبق نظر مشاور ترافیک، اگر پروژه ۵۵ متری افتتاح شود در هر ساعت ۳۶۴ تا ۳۶۸ تردد خواهد داشت و احداث آن غیرضروری است.

علی جعفر محصولی نیز بیان کرد: کسی مخالف اجرای رپروژه های عمرانی در شهر نیست اما میدان مقاومت باید در اولویت قرار گیرد و این زیرگذر از هر پروژه ای واجب تر است چراکه تقاطع های غیرهمسطح بسیاری ایجاد شده است و این میدان تکمیل کننده این رینگ خواهد بود، ضمن اینکه پروژه ۵۵ متری باید ایجاد شود، اما احداث زیرگذر میدان مقاومت باید در اولویت اول شهرداری اراک قرار گیرد.

۶۵ درصد مجروحان تصادف های تهران در مسیر و یا مراکز درمانی فوت می کنند
هم اکنون بخوانید

به گزارش ایسنا، صحن علنی شورای شهر اراک از ساعت ۱۸ به صورت غیرعلنی برگزار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا